Alla inlägg den 5 november 2010

Av Sofia - 5 november 2010 17:01

Får man premiärsmaka glögg redan den 5 november?? Få eller inte få - vi ska dricka en kopp ikväll. Har varit o inhandlat årets smak av BLOSSA. Saffran....njae - är lite tveksam, hoppas det smakar bättre än det låter. Jag gillar iofs saffran - i lussekattar o möjligtvis i glass... Här känner jag verkligen att jag bjuder på kommentaren "men köp inte med saffranssmak då"... Det kommer värma gott, precis som badet ihop med Stella för en stund sen. Nu är hon borta. Gone for a week.. Vänjer mig aldrig, trodde i min enfald jag kanske skulle göra det med tiden...men det blir bara värre med åren. TROTS att jag VET att hon har det hur bra som helst när hon inte är här.


Förutom ovan så har det varit en jättebra ledig dag. Steg upp i ottan o bakade (kletade) ihop neg...chokladbollar. Hade ju inget att bjuda på när jobbets julfestkommitté skulle konferera här hemma en stund. Idéerna sprutade och det är verkligen inte svårt att samarbeta med detta gäng. Det kommer bli en kul julfest iår.


En löparrunda har det också hunnits med och jag fick genomföra den i sol o nästan klarblå himmel. Trevligt, trevligt. Nu återstår god mat, Idol o mys i soffan... Det är "bara" två barn hemma till kvällen. Elin är på skräckfest hos en klasskompis. Hon ska vara utklädd till död man och en tjejkompis ska vara hennes döda fru.... Vilka idéer....


God kväll!!!


  

Letade efter Blossaflaskor med "10" lr "2010" på... Sen gick det upp ett Liljeholmens... "X" = he, he romersk design...


 

Försökte du se skräckinjagande ut Elin så har du misslyckats... Sötenos!!


  

Ja, ja kom igen då - ngt bättre kanske men....njae...



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards