Alla inlägg den 29 november 2010

Av Sofia - 29 november 2010 16:47

Ja, jag bjuder på det här.. Jag bloggar o får skylla mig själv. De som vet att jag ikväll ska på Cirkus o ÄNTLIGEN få lyssna till en av mina stora idoler förväntar sig säkert en referat. Tog en låååång promenad från Zinkendams hotell på Söder till Waldemarsudde på Djurgården i ett vackert vinter-Stockholm tidigt i dag på morgonen. Kallt som attan - gick fort med mina pjux för att hålla värmen. Mestadels var det R.E.M i lurarna o så förstås Katie Melua. När jag gick förbi Cirkus fick jag en liten ond föraning. Inte en skylt att hon skulle vara här ikväll... Ja, ja - hem till hotellet. En varm dusch för att få tillbaka mina 37 grader ; ) Gick in på Cirkus hemsida och möts av beskedet: Katie Meluas konsert är inställd och datumet är framflyttat till maj.   

 

Först går det inte in skallen - informationen vill liksom inte gifta sig med cynapserna... När det börjar sjunka in blir besvikelsen milt uttryckt stor. Sen börjar man kolla nya datumet. Biljetten är faktiskt giltig till datumet 22 maj. Å då får jag helt plötsligt andra bilder i huvudet. Svettig löpning i ca 2 timmar på Göteborgs gator. Orkar vi med en Stockholmsresa dan efter Gbg-varvet? Läs - orkar JAG - då jag antagligen aldrig någonsin mer kan lura med Ulf på evenemang som har med Katie M o göra ; )

 

Vad göra ikväll då? Wallmans salonger är ju en höjdare. Abonnerat ikväll - tji fick ni smålänningar! Två platser fanns på Golden hits och en 70-tals show är väl kanske helt perfekt för mig som just är född 1970... Ska bli kul! Mat o show i ett - we like!

 

Annars har dagen varit bara bra. Har varit (enl. min man) innen i varenda H&M-butik och nej, Susanne, det blev inte ytterligare en svart liten glittrig sak utan en kritstrecksrandig kostym (MED rabattkupong) så det blev billigt. Å den funkar på jobbet även om jag hade velat ha ngt nytt till nyår    

 

Vidare har vi letat i hela Stockholm efter en SVEA-mössa till Elin men de är slut överallt. Vad är det för speciellt med dem??? Å sen har vi frusit lite oxå...men inne i galleriorna är det varmt med både täckjacka o fleece...

 

 I morgon går jag till Djurgården, förbi Cirkus med Katie Melua i lurarna...tydligen det enda sättet jag får höra henne...

 

Ha en härlig kväll!!

 

  

Veoliatågresa

 

  

Fisch & Chips på Sport's bar igår kväll

 

  

Näe, han åt INTE Fisch & Chips. Liknade mer BBQ ribs typ....

 

  

Mobilbild på en 40 m. hög gran (Stockholms Milleniumsymbol med 5000 st lampor)

 

  

Dito gran 1 timme senare när solen gått upp. Vackert!!

 

  

Ett annat pyntat hus som jag tyckte var värd en bild

 

  

En välbehövlig matstund o shoppningpaus i Gallerian - Fin stol i förgrunden... ; )

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards