Alla inlägg den 4 november 2014

Av Sofia - 4 november 2014 12:26

När man är sjuk känner man sig rätt ynklig - särskilt jag. Man vill bli ompysslad - precis som man blev som liten. Mammor i allmänhet o mamma i synnerhet var fenomenal på att pyssla om o ta hand om mig när jag som barn var sjuk. (Detta var på den tiden då könsrollerna var något mer ojämnt fördelade. Mamma körde varken traktorn eller mjölkade korna bara för att pappa skulle steka äggen eller ta febern på mig. Pappa kom dock in på kvällen efter tiden i ladugården o jag vill poängtera att jag ALLTID har känt en obeskrivlig och oändlig kärlek från hans sida trots att mängden innetid i dagens samhällsögon kan tyckas varit ojämn.)

Idag får jag ta hand om mig själv o det blir en dag full av reflektion. Sjukdagar brukar bli så för mig. Kan inte träna, inte jobba, inte städa o framförallt inte sjunga..... Tänka går jättebra! Varvat med någon hyfsad film från Telia o senaste numret av tidningen "Skriva" så känns läget ändå bra! Att de genomför stambyten på grannfastigheten försöker öronen blunda för.....suck...

Å tack Johanna för looken. Hon har sagt åt mig många gånger att man INTE ska reda ut håret (långt hår) när det är blött - det sliter nåt hejdlöst på håret. Igår tvättade jag det o lät det självtorka. Jisses. Tänk er trollunge....eller trolltant. Håller mig inne idag med den positiva vetskapen om att mitt hår är mindre slitet....

Kram

Inte sammet för öronen direkt...

En underbar tidning!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards