Alla inlägg den 11 november 2014

Av Sofia - 11 november 2014 19:42

Var på Vårdcentralen idag. Snabbt och smidigt fick jag tid. Ett blodprov på labb och sedan läkarbesök. Han tog sig verkligen tid och jag kan inget annat än att lovorda vår primärsjukvård. Tack-o-lov är jag inte där särskilt ofta men de gånger jag har behövt gå dit har allt funkat klockrent. Han förhörde mig och och hörde min hosta, skrev sedan ut en bra medicin. Dyr som hyfsad whiskey och dessutom med snarlik effekt. Skulle inte köra t.ex bil efter intag. Däremot har jag varken kikhosta eller lunginflammation vilket har varit några av mina nattliga funderingar. Normal sänka, blodets syresupptagningsförmåga låg på 96% (vilket är suveränt) och även bra blodtryck. Det är ju skönt att gå till läkaren och konstatera att man är kärnfrisk trots att man känner sig sjuk…..


Däremot har jag ett blåsljud på hjärtat. Det har jag haft förr enligt någon läkare varpå en överläkare också lyssnade och "det hade jag inte alls". Å andra sidan kan man vissa människor leva med blåsljud på hjärtat hela livet utan att veta om det och dessutom behöver man aldrig känna av det. Men visst – man ska känna av hur man mår och får man problem måste man såklart uppsöka läkare. Mina hjärtrusningarna då och då (inte ofta) kanske har ett samband… Skulle blivit läkare… Jag är extremt tacksam för att jag bor i Sverige där vi får hjälp med våra åkommor på ett oftast brilliant sätt!!


Ser fram emot natten. En dos Cocilliana och så kanske man får sova mer än två—tre timmar. Det gillar jag!!


Ha en fin tisdagskväll!! Här blir det pannkakskalas!!!!


  

Man ska sitta ned lugnt i 15 min före provtagning. Vad gjorde jag? Fick en hostattack och stod på toaletten den där kvarten.......

  

Dyrgrip..... 300 kr för en halv liter...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards