Alla inlägg den 30 november 2014

Av Sofia - 30 november 2014 12:34

Livet är som en bergochdalbana. Det är nog de flesta överens om . Vissa helger är mer Balder än andra. Denna var en sådan. En sådan superskön fredag, Afterwok och bästa bandet Amazon som spelade. De kan verkligen locka fram dansbruden i mig. Å inte skäms jag heller. När de öste på "Slå mig hårt i ansiktet" och "Kom hem" (=Magnus Carlssons storhit) blev det extra mycket moves bland publiken. Å allt det andra är oxå så himla bra - samspelt och mycket bra ljud vilket Alex vid mixerbordet grejade med bravur.  


Ja det var liiiiite segt att vara på plats i Pigalles konsertsal i går kl. 10.00 Det gick bra att öva med kör och kår vilket gläder mig mycket. Skänkte en och annan tanke till trummisen Jörgen som spelade hela kvällen före på Högland och sedan trummade med Höglandskåren från 10--16. Bra gjort!!


Kl. 17.00 var det dax för adventsgudstjänst i Skogskapellet i Nässjö. Stella hade fått ett solo "Tänd ett ljus" och jag hade bjudit in mor och far och Jonas för att titta. Efter en ganska jobbig lördag (man kan inte vara på mer än ett ställe och ibland finns inte tid att vara med sina barn som kanske behöver en allra mest) ville jag bara få en stund lugn och ro - ord från Gud som lugnar. Denna stund slutade med att jag storgrät.


När barnen tågar in ser jag ingen Stella. Tittar på varje söt flicka men ingen Stella. Var är hon? Jag satt och hoppades på att några barn kanske skulle komma senare och mycket riktigt kom först tre barn utklädda till adventsljus fram lite senare... Sedan letade man upp ett till ljus så skaran blev fyra. I denna stund önskade jag mer än något annant att det fanns ett femte ljus nånstans och att det skulle vara Stella men icke... Å sådan är ju inte heller traditionen. Sedan sjöng de "Ge mig en ängel, när livets vägar är snåriga och allt känns svårt"....Då brast allt. Under tiden fick jag svar att anledningen till att Stella saknades var en...vi kan kalla det "kalendermiss" och jag var bara så ledsen. Var ledsen för Stellas skull och hur ledsen inte hon skulle bli... Just där och då var det så påtagligt - att han sina barn på andra håll är i vissa stund svårare än man kan hantera. Nej, för mig är ju inte Stella ett adventsljus som bara tänds några veckor före jul. Hon lyser upp mångas tillvaro året runt!


Ha en fortsatt skön söndag!!!


 

Amazon!!!! Micke Stein, Jörgen Björk, Putte Lindwall, Jan Bjuhr

Kom hem...

   

Micke Stein sjunger "The Story". Stämning!!

 

Kåren i full fart under ledning av Maria Sandberg

 

Kompbandet!!!

 

Mina fina körvänner!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards