Alla inlägg den 15 november 2014

Av Sofia - 15 november 2014 15:46

Det var en spännande match i går i Borohallen. Derby - Nässjö HC mot Boro Vetlanda HC. Mycket folk - 1013 personer hade letat sig dit. Sponsormatch och helt gratis att gå in, kanske därav den stora publikmängden. Jag hade klätt på mig ordentligt eftersom jag alltid fryser i idrottsanläggningar som dessa. Men....jag blev nästan svettig - oj, vilken varm hall. Nästan så det var skönt att gå ut och ta en nypa frisk luft (det händer aldrig) när vi åt grillad tjockkorv. 


Faktum var att Nässjö spelade otroligt bra och tryckte på hela tiden. Men....sport är inte alltid rättvist och Boro vann med 3-2 efter förlängning. Å vem ska man hålla på? Om man nu måste hålla på någon så får det väl bli båda då. Ska man gå efter vad man bor så bor jag visserligen i Nässjö men halva mitt liv bodde jag halvvägs till Landsbro. Ska man prata om anknytningar så spelade min kusin Bo "Mackan" Karlsson i Boro men tränade Nässjö i slutet på 80-talet/början 90-talet. Mitt hjärta finns i Landsbro och han har spelat i Boro och Nässjö..... Smidigast är väl att heja på dem som vinner och då får det ju bli Boro just igår. Å jag hejar ju mer på Frölunda än på HV... Det kan ältas till oändlighet.


Idag har jag sprungit för första gången efter en pärs av förkylning, hosta och risighet. Orkan fanns och man lever på känslan hela dagen. Första rundan efter en tids förkylning är enormt uppiggande och ger hur mycket energi som helst. Har suttit på jobbet några timmar. En seg och tidskrävande uppgift som helst bör göras när inte telefoner och annat ringer. Gick bra hursomhelt.


Lördagskvällen nalkas med pasta med sås av vitlök, persilja, chili och tomat toppat med räkor. Det låter gott och är förhoppningsvis det oxå!


Ha en en fortsatt fin lördagskväll!


   

Boro van tillslut med 3-2

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards