Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

Adjö Julen

Av Sofia - 6 januari 2016 18:37

Lite vemod och stor lättnad! Julen är över för denna gång. Adjö gran! Hejdå tomtar! Ned med glitter, ljusslingor och kulor i sina förpackningar. Jag hade lite, med betoning på lite, svårt för att skiljas från min gran i år. Förutom att den var vacker och jämn barrade den inte särskilt mycket. Har ju faktiskt haft den klädd sedan torsdagen veckan före julafton. Ändå är det skönt på nåt sätt när man får ta ned allt pynt, ta bort dammet (det är ju inte lönt att gå ned med trasan på pianot där jag i år valt platsen för mängder med små nissar). Nu är det bara lite julchoklad kvar av julen och det kan säkert jag och barnen göra något åt till kvällen!!

Dagen har varit kall men okej - mycket vacker. Får nog 2-0 mot kung Bore idag. En lång promenad till Spexhult får betraktas som en vinst mot hans vintermakter. Med rätt kläder o bra skor går ju allt så mycket bättre. Vid sjön var det som någon hängt upp ett filter - lite dimmigt o träden var fulla med rimfrost. Att fånga det med mobilkameran är inte lätt... Vackert!!

Väl hemma gjorde jag grön ärtsoppa - hur gott som helst. Nu ligger jag o laddar för morgondagen. Jobb igen och två tuffa dagar kvar denna vecka. Jonas for hemåt för jobb på förmiddagen. Hittade några meningar häromdagen som beskriver allt...

Jag fick lära mig att ett år var 365 dygn. Att ett dygn var 24 timmar, att en timme var 60 minuter och att en minut var 60 sekunder. Men jag fick aldrig lära mig att en sekund utan dig är en evighet!!

Ha en fin kväll

På väg mot Spexhult i vinterskrud (både jag och platsen)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards