Direktlänk till inlägg 10 december 2016

Njuter av julstämning på Ulriksdalsgatan 6E

Av Sofia - 10 december 2016 18:22

Njuter av lördagen. Njuter av sovmorgon och gofrukost med Jonas och Stella. De andra ungdomarna njuter lite till av sovmorgon. Njuter t.o.m av timmarna framför jobbdatorn och att få lite ordning på denna veckan...efterarbete av divese.... Njuter av långpromenad till Spexhult om än lite blöt. Regn! Njuter av mina nya promenadskor som INTE släpper in något vatten underifrån eftersom gummit är utjänt. Njuter av att Jonas kommer tillbaka efter sitt torkarbete.


Har julpysslat hemmet och nu njuter av att det är check. Njuter av ljudet av hackande i köket. Stella och Henry står för tacobestyren. Snart är det jul och faktum är att julstämning har infunnit sig inom mig. Funderar på att INTE ha gran i år... Nästa helg är inte barnen här och sedan är det jul och vi är inte hemma här varken julafton eller juldan. Dock gillade inte Stella mitt icke-granstänk så jag får se.... Den är ju fin även i mellandagarna och eftersom vi har nyårsfesten så...


Ha en fin lördagkväll! Här blir det taco och Så mycket bättre för sista gång. Därefter hockey. Ottawa mot LA Kings. HDMI-kabeln är äntligen inköpt så nu kan vi genom datorn kolla på TV'n. Ja, vi får se Alexander vilka som vinner!


  


     

Juligt fönster!!


 

Tacohack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 16 juni 17:24

Student 2024. En glädjens dag! Så otroligt kul att få se alla glada studenter springa ut från dörrarna på Brinellskolan. Dansandes till den öronbedövande musiken där basdunket känns i magen - och då stod vi en bit ifrån. När dörrarna öppnas och konfe...

Av Sofia - Fredag 14 juni 14:58

Igår var jag på en häftig tillställning. Föreställningen hette Trolltyg i tomteskogen och huvudrollerna var SD och partierna i Samverkan Nässjö vilken består av Socialdemokraterna, Kristdemokraterna, Vänsterpartiet och vi i Centerpartiet. Ett bra man...

Av Sofia - Tisdag 11 juni 18:19

En härlig tisdag. Rask promenad till jobbet iförd vinterjacka. Jösses så kallt! Uppfriskande förvisso. Möte hela dagen och mötet innan lunch slutade lite tidigare. Min kommunalrådskollega Kent drog med mig till Nässjö konsthall som nu och hela som...

Av Sofia - Måndag 10 juni 17:18

Så glad jag blev igår och så glad jag är idag. Att Centerpartiet fick behålla sina två mandat och de två duktiga och drivna parlamentarikerna Emma och Abir får fortsätta att jobba på, i Bryssel. Jobba för freden, friheten och klimatet i ytterligare f...

Av Sofia - Söndag 9 juni 19:29

Idag är det min födelsedag. Å det har varit en helt underbar dag. Trots att det nog inte på mina 54 levnadsår har varit såhär dåligt väder den 9 juni. Tog till och med på mig min vinterjacka för promenad, lika många grader som datum. Hus! Vi gick Val...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards