Alla inlägg den 11 augusti 2018

Av Sofia - 11 augusti 2018 17:18

Servicenivån kan verkligen vara olika mellan företag. Kan milt sagt säga att hade kommunens servicenivå varit så dålig som de företagen som varit inblandade i vår fiberinstallation hade det varit ständiga skriverier i tidningar och protester. Hade två samtal igår som var vitt skilda. Ett samtal var under all kritik och ett var toppen. Beträffande det första hoppas jag verkligen att någon lyssnar på det mellan mig och Telia (de spelas som bekant in i utbildningssyfte) för det hade varit ett praktexempel på hur det inte ska gå till. Jag försöker inte ens förklara - men resultatet var att jag helt sonika fick beställa om de tjänster vi enligt skriftligt avtal beställde oktober 2017 och till ett sämre pris. "Vi har inte det priset nu" svarade andra änden och jag bad att få tala med hennes chef/ansvarig för att reda i saken närmre. "Det går inte" svarade andra änden. "Vi gör inte så". Bredbandet skulle heller inte fungera förrän på måndag. Märkligt i cybertider att det ska ta så lång tid när fibern faktiskt är klar (som installationskillen sa i torsdags).


Jag bara testade och kolla om Wi-Fi fungerade för några timmar sedan och JAAAAAAA det funkade. Även TV hoppade igång med nya identifieringskoder och kontrollkoder. Lyckan är total och obeskrivlig! Nu är man med i matchen igen, skönt och dessutom går det snabbt. Jag märker skillnad jämfört med tidigare. Check på fiber med andra ord. ÄNTLIGEN!


Det andra samtalet då. Ringde och kollade med Länsförsäkringar huruvida vi ska göra med försäkring på nya huset, vilka alternativ som finns. Vilket proffs i andra änden. Skulle återkomma om bästa pris och bad nästan om ursäkt om han inte skulle hinna under dagen. Ingen panik, svarade jag. Vi tillträder inte än. Redan i går kväll kom mejlet med bästa pris. Fantastiskt bra jobbat.


Idag har vi promenerat, inte helt oväntat ut till Solbacka i Spexhult. Bara namnet. Solbacka - så vackert. Lika vackert som huset som bara ligger där och väntar tills vi kommer. Har en helt overkligt skön känsa i kroppen när vi tittar ut över sjön. Den är på något sett "vår" nu. Lite i varje fall. Så mäktigt!


Å i kväll blir det kräftskiva hos mina bröder i Norra Sandsjö. En kväll hos dem tillsammans med mor och far och lite annat trevligt folk - det går inte av för hackor. Lyxigt!!! TV kan vi kolla på nån annan kväll. Just nu är det bara så roligt att zappa runt bland kananlerna och fippla med den nya fjärrkontrollen. Kollade in min mest tittade You-Tube video via TV'n. Längesen jag kollade men över fem tusen lyssningar. Så kul! Min favoritpsalm av alla. Inspelad 2013. Texten är så fin om man tror på det viset som jag gör.


Ha en fortsatt fin kväll


Det finns en väg till himmelen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards