Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

Wi-Fiiiiiiiiii YES

Av Sofia - 11 augusti 2018 17:18

Servicenivån kan verkligen vara olika mellan företag. Kan milt sagt säga att hade kommunens servicenivå varit så dålig som de företagen som varit inblandade i vår fiberinstallation hade det varit ständiga skriverier i tidningar och protester. Hade två samtal igår som var vitt skilda. Ett samtal var under all kritik och ett var toppen. Beträffande det första hoppas jag verkligen att någon lyssnar på det mellan mig och Telia (de spelas som bekant in i utbildningssyfte) för det hade varit ett praktexempel på hur det inte ska gå till. Jag försöker inte ens förklara - men resultatet var att jag helt sonika fick beställa om de tjänster vi enligt skriftligt avtal beställde oktober 2017 och till ett sämre pris. "Vi har inte det priset nu" svarade andra änden och jag bad att få tala med hennes chef/ansvarig för att reda i saken närmre. "Det går inte" svarade andra änden. "Vi gör inte så". Bredbandet skulle heller inte fungera förrän på måndag. Märkligt i cybertider att det ska ta så lång tid när fibern faktiskt är klar (som installationskillen sa i torsdags).


Jag bara testade och kolla om Wi-Fi fungerade för några timmar sedan och JAAAAAAA det funkade. Även TV hoppade igång med nya identifieringskoder och kontrollkoder. Lyckan är total och obeskrivlig! Nu är man med i matchen igen, skönt och dessutom går det snabbt. Jag märker skillnad jämfört med tidigare. Check på fiber med andra ord. ÄNTLIGEN!


Det andra samtalet då. Ringde och kollade med Länsförsäkringar huruvida vi ska göra med försäkring på nya huset, vilka alternativ som finns. Vilket proffs i andra änden. Skulle återkomma om bästa pris och bad nästan om ursäkt om han inte skulle hinna under dagen. Ingen panik, svarade jag. Vi tillträder inte än. Redan i går kväll kom mejlet med bästa pris. Fantastiskt bra jobbat.


Idag har vi promenerat, inte helt oväntat ut till Solbacka i Spexhult. Bara namnet. Solbacka - så vackert. Lika vackert som huset som bara ligger där och väntar tills vi kommer. Har en helt overkligt skön känsa i kroppen när vi tittar ut över sjön. Den är på något sett "vår" nu. Lite i varje fall. Så mäktigt!


Å i kväll blir det kräftskiva hos mina bröder i Norra Sandsjö. En kväll hos dem tillsammans med mor och far och lite annat trevligt folk - det går inte av för hackor. Lyxigt!!! TV kan vi kolla på nån annan kväll. Just nu är det bara så roligt att zappa runt bland kananlerna och fippla med den nya fjärrkontrollen. Kollade in min mest tittade You-Tube video via TV'n. Längesen jag kollade men över fem tusen lyssningar. Så kul! Min favoritpsalm av alla. Inspelad 2013. Texten är så fin om man tror på det viset som jag gör.


Ha en fortsatt fin kväll


Det finns en väg till himmelen

 
 
Anna Pettersson, Telia Kundservice

Anna Pettersson, Telia Kundservice

12 augusti 2018 10:32

Ah, det går en bro från tro till ro. Fint. En av mina favoriter också fakiskt. Jag brukar dock sjunga den i folkviseton, men den fungerar oavsett. Snyggt!

Men nu var det ju inte det trevliga jag skulle kommentera utan ditt tråkiga samtal till vår kundservice. Jag hoppas handläggaren bara hade en dålig dag för det låter inte speciellt kundvänligt det du fick från andra sidan.

Jag ber om ursäkt för det!

Är det så att vi kan hjälp dig med något mer i framtiden är du naturligtvis välkommen att ringa igen. Annars hittar du mig och mina närmaste kollegor på Facebook, Twitter och andra sociala medier.

Ha en underbar fortsättning på helgen och fortsätt sjunga!

//Anna, Telia Kundservice

http://www.facebook.com/telia

Sofia

12 augusti 2018 20:20

Tack för din kommentar om sången! Värmer!
Betr samtalet finns det säkert inspelat. Nej, att bli behandlad så som vi blivit när det gäller installation av fiber är mycket tråkigt. Alla turer fram o tillbaka. Dock är man ganska liten som kund när olika företag hänvisar till eller skyller på varandra och nu har jag ingen energi kvar i detta ärende. Nu funkar allt vilket jag är tacksam för!
Tack igen för ditt engagemang!
Hälsningar Sofia

 
Joel, Telia Kundservice

Joel, Telia Kundservice

15 augusti 2018 15:38

Det förstår jag verkligen, vi vill ju hjälpa till och underlätta för dig i denna resa.
Jag är faktiskt väldigt lättad över att det nu iallafall fungerar, skulle det mot all förmodan dyka upp något framöver så hör gärna av dig till oss, vi finns väldigt tillgängligt via våra sociala medier.

Tack vare din underbara stämma så började Anna nynna med, det har i sin tur smittat av sig så nu sitter hela Göteborgs kontoret och nynnar i kör!


http://Facebook.com/Telia

Sofia

15 augusti 2018 20:30

Tack för kommentaren! Eftersom vi köpt ett sommarhus och behöver ngn form av TV-abonnemang och bredband så finns det möjlighet att reparera relationen med Telia. :) Ett bra erbjudande kan ju möjliggöra en affär.
Hälsningar Sofia

Ps. Nynna på! :)

 
Anna Pettersson, Telia Kundservice

Anna Pettersson, Telia Kundservice

16 augusti 2018 13:43

Vi ska absolut jobba på en reparation. :) Tack för fortsatt förtroende.
Och jag tog faktiskt med mig låten hem både i förrgår och i går när jag blev påmind. Haha.

Ha det gott!

//Anna

http://www.facebook.com/telia

Sofia

17 augusti 2018 08:56

;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards