Alla inlägg den 1 februari 2020

Av Sofia - 1 februari 2020 14:24

I går firade jag eller rättare sagt vi firade. Kl 17.00 lämnade jag Vipan o gick till Vita Amandi. Inväntade Jonas och beställde AW-meny. Hamburgare och öl. Det smakade mycket bra. Särskilt när detta magiska datum kom. 31 januari var sista dagen att rapportera in alla siffror, texter, nyckeltal, hur vi uppnått Pilen-mål och uppfyllt uppdrag under verksamhetsåret 2019.

Jag blev klar med god mariginal och det känns hur bra som helst. Inte så konstigt när man har jobbat jätnet och extremt långa dagar under lång tid. En liten liten stund får man vara glad. Man hinner knappt ta ett andetag förrän nästa grej ska bli färdigt och klart. Bokstäverna *RS i kombination ger mig magont och gårdagens första möte med dessa olika beräkningar får mig att inse att det inte blir en kommande normal arbetsvecka. Hade lite bommat att jag skulle vara klar med ALLT till den 6:e feb. Frågan är om det hade gjort någon skillnad. När skulle jag klämt in detta arbete? Å så måste budgeten vara färdigstansad i systemet den 15:e feb. Folk som jag samarbetar med i detta avseende är lediga sportlovsveckan så det lär bli ljuvligt.

Funderar lite på hur jag ska lösa allt. Synd att jag inte bara var född med en RS-gen, så jag kunde just den biten. Nu funkar det inte riktigt så. Saker och ting lär man sig....dock inte i panik.

På väg till Landsbro på 88-årskalas. Birgit, Jonas mor är lyckligt ovetandes om RS. Lyckost!

* Rs = Räkenskapssammandrag. Statistik som kommuner är skyldiga att lämna till SCB. Kostnader som ska fördelas och smetas ut på olika RS-rader i microskopiska beståndsdelar. I mitt fall - hyror, kostnader för måltider och städ.

Bokslutsöl för att fira. Efteråt gick vi på bandy och såg en spännande match mellan NIF?s P19 och Villa. Tyvärr förlorade di blåe med 3-5.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards