Alla inlägg den 18 februari 2020

Av Sofia - 18 februari 2020 19:09

Idag har vi varit i Ormaryd hela dagen. I jordens själva mitt som Alice Tegnér en gång så vackert beskrev platsen. Detta är ett samhälle jag inte frekvent besöker men idag hade vi planeringsdag ledningsgrupp TSF hemma hos kollegan Tommy. Det kan vara mycket bra att byta miljö och vi blev väl omhändertagna och utfordrade med god fika och mat. Tack Åsa för allt!!! Han erkände att du var högst delaktig i både brödbak och god soppa och sååå god paj. Tack Tommy oxå såklart.

Däremellan var vi riktigt effektiva och jag försökte skriva minnesanteckningar vilket inte alltid är så lätt. Jag kände under dagen - vi har så många bra idéer och vi har så mycket att jobba på.

Efter lunchen tog vi en svängom i Ormaryd. Kolla in saneringsområdet efter lång tid av upplaget telefonstolpar intill järnvägen. Gick till badplatsen och inspekterade de nya bryggorna som var resultatet av en-halv-miljon-idéer (demokratibeslut ute i kransorterna). Brukar nästan aldrig ha klack, kjol o tunna strumpor men just dagen till ära hade jag valt detta. Opraktiskt och kallt!!

Vår mest välkända tonsättare av barnvisor satt o skrev på sitt sommarställe Sola gård strax utanför Ormaryd. Dit gick vi dock inte.... När hon satt o skrev där kände hon att hon var i Jordens själva mitt!! Boken med många av hennes kända verk ligger i mitt knä. När William är här brukar vi sjunga ur den. Barnviseskatten måste förvaltas och föras vidare!!

God kväll!

Alice samarbetade med Elsa Beskow

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards