Alla inlägg den 18 mars 2021

Av Sofia - 18 mars 2021 18:22

Idag har jag varit ledig. Somnade om när Jonas åkte till jobbet och vaknade kl halv nio. Dagen kan inte börja mycket bättre. Å sol på det. Havregrynsgröt och ägg. Sedan startade jag upp datorn... NEJ!!!! Det gjorde jag INTE. Heja mig! Jag började baka. Morotskaka till lördagens utefika med mina syskon. Vi har inte träffats IRL sedan student och sommar så nu när vädret börjar gå åt rätt håll kan vi åtminstone umgås utomhus.

Tog en härlig promenad till Craigh na Dun eller Torsa stenar som det heter i folkmun. Vi har nu börjar titta om på säsong 1 av Outlander så man blir lite sugen att gå fram till den största stenen o testa. Testa att resa tillbaka 200 år i tiden. Men jag vill stanna här. I nutid. Det klart - det hade varit spännande att se hur det såg ut i Nässjö vid den tiden, i början på 1800-talet. För en dag typ.

Hem o baka frallor. Det sitter i - de gamla takterna o varför bakar jag inte mer kan man ju fråga sig.
Har haft bra med sällskap idag. Stella pluggar hemma o David har varit hemma från jobbet. Han gjorde sig illa på gymmet igår och fick nån sträckning i ryggen. Vi får hoppas att det går över snabbt.

Doften av hembakt förekommer inte så ofta - Stella undrade vad det var som luktade så gott när jag höll på... I dag har det doftat.

Ha en fin kväll!

Torsa stenar eller Craigh na Dun som vi kallar dem.

Jag stannar här

Första krokusen i landet

Vacker himmel. Vacker dag.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards