Alla inlägg den 27 mars 2021

Av Sofia - 27 mars 2021 16:58

Jag kan inte läsa böcker. Eller så är det precis det jag kan. Men inte normalt. En spännande bok kan jag inte lägga ifrån mig, sträckläser. Kan inte läsa bara två- tre kapitel, lägga undan boken o sen göra annat. Vill bara vidare in i berättelsen. Igår hade jag en sån dag. Köpte två pocket av Camilla Läckberg, hennes två senaste tror jag att det är. En bur av guld och Vingar av Silver. Lite lagom lättläst och med ett bra driv. Började läsa kl 6 när Jonas åkte till jobbet. Åt gröt kl 9. Läste två timmar till, sprang en runda och läste ut den när jag kom tillbaka - forfarande med löparkläder på. Skönt ibland att vara i en annan värld. Enkelt och billigt sätt att låtsasresa.

Idag har vi planterat våren. Hyfsat väder och det kan ju vara lite trevligt att se en färgklick i krukorna istället för vintertrött vissen ljung. Det är ändå Påsk nästa helg. Å som vanligt när jag ska handla penséer på Granngården finns det INGET kvar. Helt soprent. Klockan ett en lördag. Nu ljög jag iofs lite - det fanns tre plantor kvar.

Men Willys levererar. De sålde jättefina små plantor så hem o fixa. Det går åt lite krukor på all vår trall o alla trappor. Kunde varit mer men nånstans får man lägga ribban.

Å nu regnar det. Ett härligt vårregn som behövs men kanske inte just på de nyplanterade och nyvattnade penséerna.

Ha en fin kväll!

Plantera är våren

Ser lite ynkligt ut nu men snart så...

Ett litet bo

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards