Alla inlägg den 12 april 2021

Av Sofia - 12 april 2021 20:02

Alltså. Det skrivs mycket om vår isolering i pandemitider, om hur det påverkar oss som jobbar hemma, om ungdomar som inte får träffa andra ungdomar i skolan. Främst högskola och universitet då. I den lokala tidningen i lördags (tror jag att det var) handlade en artikel om att studenter inte fick supa ihop typ... Ja, det var väl inte korrekt sammanfattning av hela innebörden men ändå. Den biten kanske man kan skippa när vi ska hålla svstånd o vara rädda om varandra. Men, ja jag fattar poängen. Jag kan onekligen längta efter en hederlig gammal AW med en kall öl efter fredagens arbetsslut.

Jag börjar bli less på att bära med mig jobbet när dagens pass är slut. Som i fredags. Jag satt djupt försjunken i siffror för budget 2022, klockan blev fem och jag avslutade jobbet, alltså stängde ned datorn. Men min egen dator - hjärnan stängde inte ned. Jag förflyttade mig fem meter åt vänster, till fåtöjen vid brasan men det snurrade ett bra tag i boetten innan det verkligen blev fredag.

Å nästa vecka har vi ett inbokat möte mellan 16.30-18.30??? Tiden mellan arbete och fritid flyter liksom ihop. Å jag som inte skulle ha mer flextimmar. Jag har ändå tur - som älskar mitt jobb. Det hade varit fruktansvärt om jag inte gillar det jag gör.

Vaccinet - snart är det VÅR tur!!!

Ha en fin kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards