Alla inlägg den 1 maj 2021

Av Sofia - 1 maj 2021 17:01

Idag har vi promenerat en riktig långgrunda. 16 km för att vara exakt. Jag fick ett tips, ett hett sådant, att man kunde provgå nya vägen, Södra vägen. Det där begreppet jag ser varje månad i vår exploateringsredovisning och följer upp nogsamt. Ytterligare en del av stadens ringled är snart klar. Maffigt! Häftigt! Å så bra för Nässjö stad. Den skulle ju varit klar för flera år sedan - i mitt tycke - men andra behov har fått större prio.

Vi gick grusvägen upp till Isåsavägen och det var sedan rätt spännande att gå den nya slingan. Å vi dokumenterade väl. Förutom vägen och bron planeras det för ett helt nytt bostadsområde - Södra Handskeryd. Många nya villor får plats där. Att vara en del av utbyggnaden av vår stads infrastruktur - jag känner mig previligerad.

En korv på Preem och sen traska hem över Vallbohaga. Många steg och jag var rätt trött sen.

Nu väntar vi finbesök - av Miccan, Johan och Elise från Stenungsund. En kyckling ska få rotera på grillen.

Ha en fin kväll alla!!

Nya kvarter och plats för nya villor

Bron över södra stambanan

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards