Alla inlägg den 26 maj 2021

Av Sofia - 26 maj 2021 19:12

Vissa dagar är det bara för mycket. Blir snart lite allergisk när jag hör ordet budgetjustering. Ska inte ens ge mig in på att försöka förklara för er vad det innebär men det är pilligt. Ramhöjning för lönehöjningar 2021 handlar det om bland annat och när vissa i personalen har olika procentsatser på olika avdelningar är det ett riktigt trix. Visst man kan slarva och strunta i det men då diffar budgeten mot utfallet vilket är mindre bra.

En gudomligt skön löparrunda genomfördes på lunchen. Schweiziska eurovisionbidraget i lurarna - så bra. Inget som direkt höjer farten på rundan men jag maler på. Spjärvälling runt. Är 50 plus o snittar 3-4 mil i veckan. Inte med blixtens hastighet men jag är nöjd, glad och mycket tacksam för detta. Att känna att man orkar och njuter mestadels - det är lycka.

Efter en lång arbetsdag är det fantastiskt skönt att gå in in växthuset. Se alla fina plantor. Man blir riktigt lycklig. Tomaterna har mängder med blommor. Gurkorna växer så det knakar. Kan riktigt känna smaken av egenodlad gurka för det är skillnad mot dem man köper i affären. Min äkta hälft tycker mest det är vatten. Förvisso kanske men MYCKET gott vatten i så fall!

Ha en fin kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards