Alla inlägg den 22 juni 2023

Av Sofia - 22 juni 2023 21:28

Känslan av att få tillbringa denna torsdag hemma i Solbacka är obeskrivlig. Få sova ut och vakna, äta frukost med papperstidning. Så gott! Även om jag jobbade några timmar på förmiddagen kände jag mig ledig. Det har varit så mycket nu, ett tag, så jag är oändligt och ödmjukt tacksam att jag bara har klarat ut allt.

Möten i stadshuset börjar avta, så även testerna av nytt ekonomisystem på mitt andra jobb. Tänker plocka ut så mycket flex jag bara kan och passa på att vara ledig. Någon eller två veckor till är det jobb men sen - som jag längtar.

Tvättade sängkläder idag. Vilket torkväder. Oh la la. Fixade i växthuset. Till min stora glädje bär aubergine-plantan flera frukter. Fick den av Fredde och Lina Hultman. Så mycket tack! Ren lycka.

Idag har jag för första gången på väldigt länge kikat i en Damernas värld. Mode inför sommaren. Virkade toppar är tydligen inne. Å linne - det brukar alltid vara hett. Jag klär mig i det som är bekvämt och särskilt på sommaren. Känns det bra, är det bra.

Stella kom hit några timmar och vi satt och småpratade i solen. Så otroligt mysigt. Hon tipsar om ett recept på efterrätt till morgondagens midsommarfest. Gjorde detta ikväll och jag provsmakade lite. Väldigt gott! Jordgubbs-Tiramisu. Mums.

Bad och räkor på det. Nu är det kaffe på altanen innan kudden.

Godnatt!!

Midsommardopp eller en dag före

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards