Alla inlägg den 15 december 2009

Av Sofia - 15 december 2009 19:27

Jag tror att jag aldrig!! har missat en läkartid, tandläkartid, möte etc. Idag kommer jag hem, tycker dagen har varit jättebra. Fått mycket gjort - lyckats med sånt jag inte trodde jag skulle re ut "helt själv". Ska precis skriva in en tandläkartid för David i vår stora familjekalendern - att skriva in allt som händer där är GULD för då missar man ju inget.... Såg då att kl. 14.45 "skulle" jag varit o tagit cellprov!! Observera tempusböjningen på verbet "skulle"... Urk!! Känner mig så otroligt skamsen - hur kan man glömma bort det? Man kan ju vara hur duktig som helst att skriva upp saker å ting - det gäller ju att TITTA i kalendern oxå... Cellprovstagningar tas ju bara vart 3:e år (tror jag det är) - ska jag nu få en ny tid känns det som att det kan ta typ 3 år.... Hur gör man nu då? Ringa o be om ursäkt, betala straffavgift? Får slå en signal i morgon.


Inte lätt att vara en hårt arbetande 4-barnsmor o särskilt inte när Alzeimers light slår till.. F'låt - inte skämta om sån't - snart är man där på allvar.


I morgon är det vår avdelnings julfest. Det ska bli trevligt o gott - första julmaten!! jag äter. Frågade om "dress code" inför evenemanget men jag fick inget bra svar. Minns på den tiden man jobbade på RH Form - då diskuterades det en månad i förväg vad man skulle ha på sig ; ) Eftersom det tydligen ska bli lekar i alla de former ska man rimligtvis INTE ta den lilla svarta med fransar o paljetter - den sparar jag till Nyårsfesten!


God kväll!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards