Alla inlägg den 6 december 2009

Av Sofia - 6 december 2009 15:50

..Nyss hemkommen från akuten efter några timmars väntetid. Hemskickad med en ny kur antibiotika!! Trots solklar urinvägsinf. o värk i ryggen blev det ingen njurröntgen som jag ville. Nej, läkaren var övertygad om att det var en s.k sträckning o frågade om jag gjort ngt speciellt under senaste tiden. Nej, de gymnastiska övningarna har varit få o träningen har legat nere ett tag eftersom jag inte känt mig speciellt pigg.


Ja, jag vet inte vad jag ska säga om svensk sjukvård efter de turer jag uppplevt den senaste veckan. Orkar inte älta mer om det - men visst är det konstigt att man får sitta i över 1 timme i tfnkö innan man kommer fram till akuten. Sedan när man väl får prata med någon ombeds man komma in direkt. Så gjorde vi o då finns det helt plötsligt inga som helst papper på att jag har ringt? Visst de kan oxå ha en dålig dag men ändå??


Nu vill jag bara bli frisk, riktigt frisk!!

God kväll!!


PS. Anna! Är ni pigga nu? 


Lucka nr 6 = Kan man vara glad åt lite har man mycket att vara glad åt!! 

Av Sofia - 6 december 2009 10:18

 Konserten igår med Sissel, Odd Nordstoga, Orsa spelmän, The real group var  suverän. 3 h gick så snabbt så snabbt o det kändes som man var i himlen. Krister Henriksson som var julvärd knöt ihop tråden på ett bra sätt. En stund av stillhet o man kunde nästan "ta på" den stämning som fanns - vi var flera tusen som antagligen kände likadant. Sissel bjöd upp till unison sång på "Nu tändas tusen juleljus" o det var mäktigt.


Fattar inte riktigt hur hon bär sig åt. Det känns som tonerna bara kommer utan någon som helst ansträngning. Hon kan sjunga högt o lågt, visa o koral - allt hon får tag i fötrollar hon med sina stämband. Har nog aldrig i livet hör ngn så vacker version av "O helga natt" även om det eg. ska vara en man som sjunger just den.. "Upp gläd er alla" var ju även den fantastisk!! Kan varmt rekommendera hennes senaste julskiva.


Ngt som var mindre kul var den molande värk jag började känna i mage. Kände mig ruggig o det strålade upp i ryggen. Anade var det är - o idag på morgonen har jag en fruktansvärd värk i höger sida av ryggen. Kan knappt gå o det är t.o.m svårt att andas. Njurbäckeninflammation - känner igen hur det var för tre år sedan! Sitter just nu i kö till akuten (över 20 min????) o hoppas jag får snabb behandling. Vill inte, vill inte, vill inte läggas in o vara borta från familjen o jobbet!! Har kommit ifatt nu ordentligt o jag vet hur mycket arbete det kommer ligga om jag får vara borta ett par dagar.


Kram - återkommer!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards