Alla inlägg den 21 december 2009

Av Sofia - 21 december 2009 20:50

Det kändes INTE bra när jag kom till jobbet. 60 fakturor att kontera varav många på typ 50--100 sidor.. En del jättebökiga som jag kände att det här måte jag ha hjälp med. Plus en del andra smågrejer som tog jättemycket tid o vilket i slutänden inte alls var "mina" problem. Men innan man kommer på det har man ju lagt ner åtskilligt med tid. Kändes som min kompdag på onsdag brann sakta med säkert upp...


Men på ngt mystiskt sätt knegar man på med grej efter grej o plötsligt är det lunch... God jultallrik på Högland - nej, jag är inte trött på julmaten än!! Vår Elin kände sig krasslig, ont i magen/huvudet o gick hem från skolan. Min snälla, snälla mor kom o var ett "städande sällskap" ett par timmar.. Vad kan man mer begära av livet - jag, bara undrar??? Detta gav mig rejäl energi o jag satt med de kluriga fakturorna o blev FÄRDIG vid halv sju (o dessutom utan hjälp). Det stärker en obekräftad själ!!!


Kom hem till barnen o har ett välstädat hem...det blir nog jul i år oxå!!!


Ett störtskönt mess från min svägerska som jag bara måste delge...


"Har lagt barnen under granen, klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, har hängt ut gröten i julkärven, lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda, satt fjädrarna i riset, har klätt granen med nybakta lussekatter, eller var det dom vi skulle haft till lucia? Skit samma - huvudsaken är att jag har järnkoll på allt, snart klar o inte ett dugg stressad....

Trevlig jävla midsommar på dej!!!"


Godkväll ; )


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards