Alla inlägg den 24 december 2009

Av Sofia - 24 december 2009 13:08

Julafton! Förväntningarnas dag, tindrande barnaögon och de flesta ungar under 15 år är likt spända fiolsträngar.. Vi över 15 år...(några av oss i varje fall) tar det lite mer med ro. Själv startade julafton som den brukar för mig - en lång härlig vinterpromenad o nu måste jag ju då erkänna att det är sååå vackert med snön som ligger. Även träden är vita, vindstilla o det känns lite som att gå omkring i en "film". Å så är det på riktigt!! Inte illa att få vara med!


Risken att få tinnitus en sån här dag är överhängande. I skrivande stund dånar Amy Diamonds senaste CD från Elins rum, dansmatta inkl. detta "dunk-dunk" sysselsätter Johanna, Ulf o David kör racet med Ulfs... (jag menar Davids) bilbana. En sammansättning av ljud som fick mig att gå o ta ett bad med just "fådda" badbomber av David. Jag stängde dörren o stängde det mesta ute. Ja, vi HAR!!!!! redan öppnat de paket som är till oss inom familjen. Vi har märkt, i några år nu, att stämningen blir lite mer avspänd resten av dagen. Alla nöjda o glada. Själv fick jag ett par ursnygga silverörhänge - precis såna jag ville ha. Tydligen hade min "önskelista" varit mycket tydlig iår.   


Snart blir det julmiddag hos farmor/farfar och såklart lite Kalle o hans vänner efteråt... Numera är det mest vi vuxna som är angelägna om att titta. Minns hur detta klockslag när jag var liten var MAGISKT! På 70-talet fanns det inga vidos lr DVD med Disney så barnen kunde titta dygnet runt.. Vi som är uppvuxna med "Vilse i pannkakan" o "Clownen Manne" törstade ju efter lättsmält tecknat som endast bjöds på Julafton kl. tre. 


Önskar er alla som hinner läsa idag - En riktigt god o fridfull julafton! Å när ni har ätit färdigt skinkan, syltan, köttbullarna o knäcken o druckit ur snapsen och har en liten stund över - tänk tanken en gång- varför firar vi Jul? En intressant reflektion...

  

Johanna tar för sig av goda maten på faten..


  

"Måste bara svara Anna Giss God Jul"....mitt i Kalle Anka..


   

Dax för tomten att dela ut klappar...det gjorde han bra!!!


   

I soffan efter maten..


   

Farmor öppnar paket..


   

David fick ett hockey-spel! Lyckan är fullständig!!!


     

Julbordsvackert


Godnatt!! 



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards