Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Sofia - 1 oktober 2014 20:00

Tänk vad en kjol kan göra….? Kommentarerna fullkomligt haglade idag. Det började på morgonen då barnen undrade om jag skulle på kurs eller ha möte på jobbet. Brukar anstränga mig lite mer då beträffande klädvalet. Sedan fortsatte det under dagen. Inte bara från kollegor på min avdelning utan ”nästan helt främmande personer” från andra förvaltningar… ”Va fin du är”, ”Vilken fin kjol”. Kommentarer som värmer. Jättekul – man skulle helt klart bli bättre på att leverera komplimanger till folk för det ÄR ju roligt att få. Men jag kände oxå - att nu har jag haft jeans + tröja alldeles för länge… Jeans är ju favoritplagget men man kan ju lyxa till det nån gång. Men på morgonen är det sällan inspirationen infinner sig att vara lyxig. Man hoppar i det som är mest bekvämt. Samma med skor. Älskar t.ex skor med klack och JA trots att jag möjligen är alldeles för lång för att ha det. (Tycker åtminstone en mycket nära släkting i rakt uppåtstigande led). Men mamma, kan Sanna Nielsen som är 1,83 i strumplästen ha det så kan väl jag…och jag är bara 1,79. Å andra sidan är jag ingen artist men det kvittar kanske i sammanhanget. Hur som helst har jag känt mig fin hela dagen och det kanske är så man ska göra. Klä bort sina eventuella bekymmer.


Artist och artist…sjunger gör jag ju och har gjort i hela mitt liv. Å jag får väl fira lite idag. Ett av mina youtube-klipp har nu 1 000 visningar vilket jag faktiskt är barnsligt stolt och glad över. En helt vanlig psalm men jag älskar den. Nr 303. 1000 visningar är ju nada jämfört med andra..... Kan ju liksom inte tävla med Mileys Cyrus wreckingball som har över 709 miljoner visningar!!!! Frågan är bara om det har med henne att göra, sången att göra eller möjligen möjligen att hon sitter naken på en stor kula av järn. Nu har jag själv aldrig kommit på tanken att göra dito men frågan är om min ”Det finns en väg till himmelen” skulle göra sig med den icke-klädslen…knappat.


Gokväll!!!


Psalm 303 - vackraste jag vet!!


Live :) i Vallsjö gamla kyrka sommaren 2013. Synthen gick sönder!!!!! en kvart före adakten började så jag fick sjunga till orgel. Inte det lättaste...men ljudet är rätt coolt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards