Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Sofia - 26 oktober 2014 18:09

Som bekant är jag inte glad åt att jylpynta för sent. Föredrar att placera tomtar och änglar i hemmet i början av december istället för att umgås med dem ända fram till 20:e knut (fulla med damm). Vill klä granen helst en hel vecka före doppardagen och inte dan före julafton (vilket vissa har som tradition???)... Vill njuta före - hellre än efter.. Har skrivit spaltmeter om det där. Vid ett besök på vinden tidigare i dag för att hämta ned några resväskor inför kommande Malmö-resa med barnen kikade jag igenom jul-lådorna. Kunde konstatera att sakerna med rubriken "Advent" innehöll en ensam halmstjärna. Den är iofs den vackraste jag vet men visst - lite annat blingbling kan man ju pryda mina fönster med.


Många butiker har redan laddat från golv till tak med julpynt och Rusta visade sig hade extra mycket att välja på - dessutom prisvänligt. Botaniserade tillsammans med Stella på förmiddagen och yes - nu är några stakar och stjärnor inhandlade. Elin och Stella ville helst ha ljusslingor i sina fönster så naturligtvis uppfyllde jag deras önskemål. 


Å inte kunde varken jag eller flickorna kundelåta bli att tända. Med andra ord - jag är först i bostadsrättsföreningen Vävaren om att ha tjuvstartat och ha smygtänt adventsstjärnor ikväll. Å jag kan tänka mig att det blir morgondagens samtal vid många frukostbord. Hon där nere i hörnet - hon kan inte vara klok.... Jag tycker det är mysigt och det behövs nu när vintertiden är här. Mer dos av jul fick jag på eftermiddagens övning med TCB-kören i Norra Solberga. Så det känns helt okej att tända lite juleljus. Under tiden jag övade var Elin och Stella ute i skogen och Elin fotade med sin mobil. Så sköna kort. Härligt när de aktiverar sig och umgås - systrarna!!


Jag har också fått täta rapporter från "Over there" så nu befinner sig hockeylaget Ottawa tillsammans med sina fäder i Chicago. Nästa match mot Chicago Blackhawks. Mycket lycka till! 


Ha en fortsatt fin söndagskväll!!!


   

Lite tjuvstart


                 

Bilder att njuta av!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards