Alla inlägg under september 2019

Av Sofia - 5 september 2019 21:43

I morse var jag makalöst trött. Tog en varm dusch och vaknade något, plus att jag fick upp värmen. Alldeles för långa dagar under veckan som gått tar till slut ut sin rätt. När jag gick hem från jobbet igår långt efter att affärerna stängt tänkte jag hur dråpligt livet kan bli. Nu har jag fått mer pengar i plånboken men när jag jobbat klart är affärerna stängde och ledig o semester känns väldigt långt borta. Jag intalar mig själv att det är tillfälligt men det finns vissa orosmoln som tankarna inte kan skingra. Hon jag ersatte har alltid jobbat mycket...

Gick förbi torget tidigt i morse och det är sällan jag gör några inköp. Idag köpte jag två fina orkidéer och placerade på mitt nya rum. Gott att vila ögonen på. Hur långe de nu står fina och blommar.... Mina personliga saker är på plats och jag trivs. Korten på nära och kära och de tavlor jag målade för ett antal år sedan finns där. Att sätta sig mig penslar nu känns långt borta. Tid som inte finns. Nåt ska man dock göra när man blir pensionär. Om man får ha hälsan och uppleva den dagen.

Ligger i sängen nu. Trots att veckan slagit rekord i arbetade timmar och att det är både rörigt och stimmigt samt ständig tidsbrist - jag tycker det är roligt! Det är huvudsaken. Delårsbokslut är det inte varje dag.

Jag har en whiteboard-tavla på mitt rum. Där har jag skrivit ANDAS!!!

Ny plats med mina saker

Av Sofia - 3 september 2019 20:27

Idag för 59 år sedan, den 3 september 1960 sa Gunilla Holm JA till Kenneth Karlsson (o tvärtom) och blev fru Karlsson. Plats - Vallsjö kyrka. Tänk om man fått vara med. Jag föddes tio år senare så det var inte möjligt och på den tiden förekom det inte så ofta att det fanns barn före äktenskapet! Jag får nöja mig med att se på bilder från bröllopet och det finns oxå en liten sekvens film på när brudparet går från bilen in i kyrkan. En av mina kusiner var söt brudnäbb.

Fick en dagsfärsk bild av mamma idag och de fina rosor hon fått av far. Egentligen ville hon inte att jag skulle lägga ut den här bilden men eftersom jag tycker hon är så himla vacker så gör jag det ändå. Hon 80 år. Fick ingen bild på pappa, just från denna dagen, men jag har andra fina bilder på dem.

Hoppas ni har haft en fin 59-årig bröllopsdag!
Älskar er! Är så tacksam att ni finns!

Go kväll!

Av Sofia - 2 september 2019 21:21

Idag för exakt 10 år sedan blev jag anställd av Nässjö kommun. Minns än idag hur jag en väldigt het semesterdag åkte från Skrea strand och övriga familjen - hem till Nässjö över dagen för anställningsintervju. Av över hundra sökande fick jag jobbet. Så glad! Minns vissa åsikter om just kommunanställda - ja, då får du det bekvämt, lugnt och skönt. Har inte lyckats förstå det där uttalandet på tio år. Har alltid haft fullt upp.

Att vara flexibel och förändringsbenägen är lite A och O när man jobbar i en politiskt styrd organisation. Vissa saker går trögt men ibland ska väldigt många rutiner ändras över, typ, en natt. Att få vara med i processen vid byggandet av t.ex en ny förskola och sedan även bara med i förvaltandet av den - superkul och väldigt intressant! Jag har lärt mig enormt mycket och är så tacksam för min ryggsäck.

Idag - exakt 10 år sedan byter jag plats. Byter ansvar och det blir större. När jag gick från jobbet i dag vid åtta-tiden kände jag mig något förvirrad. Vi inför ett nytt system och mitt i allt är det samtidigt delårsbokslut. Ingen bra tajming att vara helt ny på många delar men vem sa att det skulle vara enkelt?

Jag bytte inte jobb för att jag inte trivdes - jag bytte jobb för att det var en utmaning som i den bästa av världar kommer att utveckla mig. I ett längre perspektiv kanske jag oxå kan utveckla men först måste man lära sig så mycket som det bara går.

Tack alla för alla grattishälsningar och lycka till, jag har fått. Jag behöver det!

Medan jag jobbar med mina siffror jobbar andra hårt med annat. Jonas lyckades få ned två äppelträd mellan bergknallarna.

Av Sofia - 1 september 2019 11:37

Är glad att Stella ville ha just en el-moppe. Igår blev det check på själva inköpet. Fick ovärderlig och bra hjälp på MC-butiken i Eksjö. Stella fick välja och det var märkligt nog, som det brukar vara, inte den dyraste varianten. Just till denna fattades laddsladden och vi fick lite extra rabatt. Laddsladden är beställd och kommer nästa vecka. En mycket glad Stella och en mycket glad mamma och fattigare. Försäkringsbolaget var inte anträffbara på lördagar så mopeden kunde inte köras till Nässjö. Vi fick hyra ett släp så vi fick med oss pärlan hem.

Å när vi ändå hade kärran åkte vi till Bringners och köpte två äppelträd till Solbacka samt två klätterrosor till landet framför huset. Vi har pratat om detta länge nu - hur trevligt det vore med egna äpple på trädgården och hur vackert det kommer bli med rosor som klänger på spaljén. Om allt gror o tar sig vill säga. Vilken härlig affär dessutom, stark vill-ha-känsla när man såg allt fint. Allt fick vi inte med oss hem. Den framtagna rosjorden kom aldrig upp på bandet. Jonas ska ändå hämta laddsladden till moppen i veckan - då kommer rosjorden hem.

Väl hemma bekantade sig Stella med moppen. Det var ovant i början men vad hon körde sig snabbt. Det blev många varv på gräsmattan och på grusgången och hon ville aldrig sluta. Jag testade oxå - riktigt kul o det är bra klipp i den där maskinen.

Å TACK fina Micke o Camilla för en supertrevlig kräftskiva. Supergod mat som alltid, kul att få träffa nya vänner inkl din syster, Camilla. Härlig kväll från början till slut. Inte ett enda kort tog jag. Glömde att ta fram mobilen lr så hade vi så kul så jag aldrig tänkte på det.

Ha en fortsatt fin söndag!!!

Stella med moppe

Glad Stella och fattig mamma

Lite cool ser man ut, faktiskt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards