Direktlänk till inlägg 28 februari 2020

Fredag o flera kidz hemma

Av Sofia - 28 februari 2020 18:33

Det där med att barnen flyttar hemifrån, dvs ?livet? är något man får förhålla sig till. Eller rättare sagt träna på att förhålla sig till. Träningen går sådär, med varierat resultat. Saknaden finns där ständigt mer eller mindre. Småbarnsåren är fem minuter av livet, sa min kloka mor en gång. Det stämmer! Oerhört sant. Tur kanske att man har ett jobb som behöver hjärnan 110% av dagen så man inte grunnar för mycket.

Då är det så extra kul att få hem dem en lite längre stund. Som idag. Johanna o Oliver kommer från Borås och ska sova över. Det blir lite nytta med nöje då vi har beställt lite eljobb av Oliver. Ett uttag på altanen och två utelampor vid entrén. Samt att sätta upp den lampan vi hade på Ulriksdalsgatan över matsalsbordet. För det senare behövs en längre kedja då vi har mycket högre takhöjd här på landet. Mio, där vi köpte lampan, hade inga extrakedjor. Vi har varit på Optimera o fick tag på något liknande. Men inte tillräckligt bra. Idag gick jag till Biltema på lunchen för att kolla dito. Inget napp men jag fick en god kokt korv o Festis till lunch. 15 kr! Smålänningen jublade. Var dock inte mätt så länge. Det blir vi nog ikväll. Kött från Sousviden och potatisgratäng. Mumma!!

Ha en fortsatt god afton!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards