Direktlänk till inlägg 16 april 2021

Tvåsiffrig värme

Av Sofia - 16 april 2021 17:32

Äntligen! Sol från klarblå och tvåsiffrig värme. Hurra. Något som kan liknas vid vår. 16 april. Hmmm. Kall natt och penséerna ser mer än ledsna ut. I skrivande stund och efter jobbslut har det nu mulat på så nån chans för en utestund på altanen i solen blev det inte även om jag hoppades. Har suttit i teamsmöte hela dan. Pratat nya mål och utvecklingsmöjligheter med ledningsgruppen och vår nämd i tekniska serviceförvaltningen. En riktigt riktigt bra dag och det otroligt stimulerande att ha fritidspolitiker som är så engagerade. Härligt!

Å på lunchen fick jag hämta Stella då skoldagen slutade kl 10 och inga bussar går förrän kl halv tre. Sååååå dåligt! Egentligen skulle hon ha prov i samhällskunskap med ämnet ekonomi men läraren var sjuk o provet inställt. Vi pluggade ihop igår och inte helt otippat är ju detta mitt favoritområde. Både under min skoltid och nu. Jag läser läroboken med samma entusiasm som Damernas Värld, jag riktigt suger åt mig det som står, som ett svultet odjur och friskar upp minnet med sånt jag har glömt. Å att förklara för Stella när hon frågar vad vissa saker betyder - hur kul som helst. Monopolistisk konkurrens - att med skicklig marknadsföring sälja produkter och få konsumenten att känna som om hen inte kan klara sig utan det. Hennes Jordan-skor t.ex då blir det enkelt. När man har nåt att relatera till. BNP, BNI o KPI - smaskigt kul.

Nu är det fredag och efter en jobbig och arbetstung vecka går jag helgen till mötes. Har bytt dator under veckan och denna dag avslutades med strul med ekonomisystemet. Det är snudd på panik. Hoppas det rättar sig till inför måndag.

Ha en fortsatt fin fredagskväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards