Direktlänk till inlägg 3 juni 2023

En heldag i Jönköping

Av Sofia - 3 juni 2023 20:24

Wow vilken lördag!! Upp i ottan - just det momentet var väl inte drömmen efter en lång arbetsvecka men men. Jonas skjutsade mig till tåget kl 07.00 Skulle köpa mig en kaffe o fralla att inta under färden men Espresso house hade inte öppnat., Thimons hade inte öppnat, Pressbyrån hade inte öppnat. Men Coop hade öppnat. Yes! En god jos o fralla fick jag tag i. Inget kaffe. Kanske skulle ätit frukost innan jag åkte.

Började traska mot Vuxenskolans lokaker i Jönköping och det var magiskt vackert utmed Vätternstranden. Hur bortskämda är inte Jönköpingsborna med denna tillgång MITT i stan.

En riktigt bra styrelseutbildning med Centerpartiet, anordnad av distriktet. Tror vi var cirka 17 pers och det var superbra timmar. Vem gör vad, vilken rollfördelning är det som gäller, vem ansvar för vad. Riktigt bra med kött på mina lite tunna politiska ben. Jag är rätt ny och har inte direkt haft anledning att reflektera över detta tidigare. Inspirerande ledare, Leif och Torbjörn samt Lena höll ihop detta på ett mycket bra sätt. Å alla vi som avsatte ett par timmar en ljuvlig försommardag var taggade och engagerade. Så kul att träffa alla.
Bär med mig Torbjörns slutord. Idag är det viktigare än någonsin att vårda sina medlemmar och rekrytera nya. Ett parti som står upp för allas lika värde, en liberal kraft för demokratin.

Efter detta traskade jag samma väg tillbaka till stan. Lika ljuvligt att gå utmed stranden, folk låg och solade i sanden. Det kändes som stt vara på semester. Mötte upp Jonas som tagit ett senare tog in och tagit plats i solen på Bishops Arms.

Idag, för ovanlighetens skull handlade min man kläder. En linnekavaj, två snygga skjortor o tre T-shirts. Så mycket har han inte handlat på en gång sedan jag träffade honom. Viss påverkan av mig.

Vi avslutade med god mat på Ciro, ett av slla ställe utmed Munksjön. Hur gott som helst. En sån toppendag o h jag kände mig både glad, taggad och hoppfull inför framtiden.

Nu är vi rätt trötta! Å fortfarande mätta så ngn kvällsmat blir det inte.

Ha en fortsatt fin lördagskväll!!

Frukost på tåget - en hållbar resa

En ljuvlig morgonpromenad

Leif Andersson utbildar

Torbjörn Egerhag utbildar

Promenad tillbaka till stan

Go stund

Uppdrag utfört. Efter att ha gått bet på uppgiften att köpa vad det nu kallas, köpte jag lagret på Lindex till mor - i rätt storlek och färg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards