Direktlänk till inlägg 24 mars 2021

En räv, älgfilé och snödroppar

Av Sofia - 24 mars 2021 17:30

Startade min lediga dag med sovmorgon. Lyx. Snoozade fyra ggr efter att Jonas åkt o sen blev det gröt och kokt ägg. Härlig energi i tallriken.

Löparrunda runt Sjömilsås. Jag såg en vacker räv mitt på vägen i skogen. Händer så sällan att man ser vilt i skogen när man ute och kutar. Denna räv hade en mycket tjock o fin svans.

Sedan åkte jag till mina föräldrar. Såååå skönt att komma dit, få middag och umgås. Pappa har fått två doser vaccin, mamma har fått en och jag är frisk så med gott samvete var jag där några timmar inomhus. Fick med mig fyra plantor snödroppar att plantera i vårt land. Mamma hade hittat en massa gamla betyg och tjänstgöringsintyg som jag fick titta på. Vad duktig hon va och vilja fina betyg. Otroligt kul och spännande att se hennes alster från förr. Utbildad kartritare och jobbade i Stockholm, Ljungby och faktiskt på Nässjö kommun innan hon gifte sig. Tomtkartor och koordinater - detta var ju förr ett hantverk - idag mer effektiviserat och digitalt.

Efter en mycket god älgfile och fastlagsbulle efter det var jag mer än mätt. Mamma och pappa tog cyklarna för en tur i det fina vårvädret. Hem med ved, snödroppar och ved i bilen. Å så de fina antika dockmöblerna till dockskåpet. Längtar så att få inreda och göra klart. Men det är ett projekt för morgondagen!

Ha en fortsatt fin lellelördag!

Det gjorde inte ont - så gott.

Skrivet för hand med tusch. Perfektion.

Häftigt att se - alster från kartritnibgskurs

Mina fina föräldrar ut på cykeltur

Planterade - från Torset till Solbacka

Alltså min stass - raggsockor o tofflor : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards