Direktlänk till inlägg 31 mars 2021

Påskägg makro

Av Sofia - 31 mars 2021 20:08

Igår kväll tog jag en gofika på Espressohouse medan jag väntade på att Stella skulle dansa klart. När jag sedan gick därifrån, upp mot esplanaden stannade jag till vid ett par stenbumlingarna som är placerade lite här o var i stan. Dekorerade som fina påskägg. Så vackert. I skymningen gjorde de dig väldigt bra på bild. På sidorna var träden upplysta av ljusslingor och stadshuset i bakgrunden. Hur vackert är inte vårt Nässjö. När man inte är i stan så ofta ser man staden lite med andra ögon, eller nya ögon. Stolt Nässjöbo. Vi gör så mycket bra saker och även om kommunen kanske i mångas mening inte gör allt som alla önskar gör vi väldigt mycket. Kunde inte låta bli att fota påskäggen.

Nu när våren kommer saknar jag jobbet på plats ännu mer. När man droppade vinterjackan, tog en lunch nånstans med kollegan eller kollegorna. Det ser jag fram emot när vaccinationen når oss alla. Att åtminstone ha valmöjligheten. Nu kan jag inte påstå att jag gick ut och åt speciellt ofta. Men det är kul och gott en gång ibland.

Dagen har löpt på bra. Månadens sista dag och man stirrar lite extra. Har man fått med allt denna månad? Har mina medarbetare gjort det jag tjatat om, ha ha. Fakturahäxan som jag förmodligen kallas bakom deras ryggar. Hon som tjatar i slutet av månaden att fakturor ska tas om hand. Jag kan leva med det. Ordning o reda. Lön på fredag,

En fantastisk känsla ha ett ett meningsfullt jobb och att känna sig behövd.

Ha en fortsatt fin onsdagskväll!

Vackert! Häftig vy!

Vackra Nässjö

 
 
Ingen bild

Ann

31 mars 2021 20:39

Flyttade från kommunen för drygt 30 år sedan. De få gånger jag är i Nässjö nu så slås jag av hur vackert det är där.

Sofia

1 april 2021 05:41

Så sant! Glad påsk!!

 
Ingen bild

Rille

31 mars 2021 21:17

Min dotter säger att Nässjö måste vara världens vackraste stad. Jag kan bara hålla med!😊

Sofia

1 april 2021 05:40

Härlig kommentar! Glad påsk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards