Alla inlägg den 24 november 2019

Av Sofia - 24 november 2019 20:22

Ja, att vakna i sin egen säng var inte så dumt. Sovit gott hela natten (förutom när jag fick pling i mobilen hur det låg till i nattens match med hajarna). De vann i förlängning - härligt! Sen somnade jag om gott. Sängen är dock väldigt tom o väldigt stor utan den där hockeypappan.

Att få äta frukost med Stella till den utsikten var inte heller fel. Borta är vidsträckt hav o sol och istället breder Spexhultasjön ut sig och har femtio nyanser av grått. Men det är vackert. Mycket rofyllt.

Sen jobbade jag några timmar innan det var dax för födelsedagsmiddag för mamma i Torset. Såååå goda kåldolmar. Det var evigheter sedan jag åt denna delikata rätt. Ostkaka till efterrätt. Mamma blev glad för den present jag fixat. En fotobok med bilder från hennes 80-årskalas förra året.

Under tiden vann NIF P19 mot Västerås med 7-1. Häääärligt!!

Fortsatt go kväll!

Grått o vackert

Fin mamma som fyller år i morgon! Å fin pappa såklart.

Novembermys

Av Sofia - 24 november 2019 00:29

Sitter på planet. Hemresa. Reser från sol och värme. Reser ifrån bufféerna som jag tröttnat lite på. Reser mot grå november, mot vardag, mot Solbacka. Längtar efter brasa, bastu, barn och kokta ägg som jag vill ha dem. Längtar efter Jonas som iofs inte kommer förrän måndag kväll. Längtar till o med till jobbet även med viss bävan i bröstet.

Det är mycket jobb framöver och denna veckan blev lite stillestånd. Men jag behövde de här dagarna. Det gick i varje fall fram till torsdag sen em innan jag öppnade jobbmejlen och blev sittande en bra stund. Har haft tid att tänka en del. Vad som är riktigt viktigt i livet. Stella sa när hon kollade på mig under vattengympan: Du går verkligen all-in mamma!! Å det gör jag alltid. Jag gör mitt allra bästa, alltid, och räcker inte det så kanske jag får omvärdera saker och ting. Det är så uppenbart att tiden inte räcker. Såklart man är ny och har massor att lära - det är en sak. Men att det alltid känns som att tiden inte räcker samt att man aldrig hinner det man ska - det går ett tag men inte ständigt o för evigt. Har gett mig den på att fixa min nya roll men det är svårt att pressa ned en två golfbollar i en tändsticksask. Å om man gör det går asken sönder. Jag vill inte gå sönder.

Nu ligger jag i vår egen älskade säng. Har packat upp, tvättat, ätit hämtpizza med David, Julia o Stella. Trött!

Å grattis Frida Karlsson igen. Hon krossade motståndet på 10 km klassiskt idag. Helt magiskt bra!

Godnatt!

Väntar på bussen till flygplatsen. Den varma sköna veckan är slut!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards