Alla inlägg den 5 juli 2021

Av Sofia - 5 juli 2021 19:37

Det är lite förunderligt. De varnar för åskan o himlen är svartare än svart bort över sjön men den kommer inte riktigt hit. Det är som om Spexhultasjön motar bort den. Det mullrar i bakgrunden men kommer aldrig riktigt över oss. Det har hänt förvisso men jag är mycket nöjd och glad för muller långt borta. Då är det t.o.m lite mysigt. Å temperaturen föll några grader. Det var rätt hett förut och badet efter jobbet var otroligt skönt. 21-22 grader i vattnet och kroppen bara längtar efter att få bli sval och pigg. För pigg blir man. En sån lyx att ha 250 m till playan.

Nu är jag faktiskt sugen på köttfärssås och spagetti - när jag stod o gjorde den i värmen kände jag intensivt att det där är jag INTE sugen på. Tur för man måste ju äta även om det är varmt och man kan inte grilla varenda varenda kväll. Å en svalkande sallad går lite festbord med en snart 20-årig hårt byggarbetande som dessutom tränar nästan varenda dag. Har jag förresten berättat att David har bytt nummer. Från 34 till 35 till hösten bandysäsongen. Fint där. Morfars födelseår för det är jag ju mest van vid att man använder. Erik har 65 som är Jonas år.

Första dagen på denna arbetsvecka är avklarad och nu är det två kvar. Färre och förra mejl i inkorgen, det märks att folk börjar sina semestrar. Det ska bli enormt skönt att förflytta skärmar och jobbtillbehör till ett avsides rum några veckor och få ett fullt ut vardagsrum igen. Så vi kan sitta där fler än vi fyra som bor här. Till helgen fyller Jonas och då blir det kalas.

Ha en fortsatt fin kväll!

Good luck i nytt nummer

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards