Alla inlägg den 28 juli 2021

Av Sofia - 28 juli 2021 16:43

Idag hade vi bokat in en aktivitet vilket bestod av en transport tre mil åt Riksgränsens till. Vi blev avsläppta intill en vandringsled mot Trollsjön vilket ska vara en pärla. Rissajaure heter sjön och det betyder ?Sjön som glimmar som eld?. Fri sikt till botten på 36 meter men väldigt kall. Såklart skulle vi ju bada, jag menar man måste ju kunna säga att man badat där när man knatat hela vägen.

Vandringen dit var otroligt vacker. Endast 12 km t/r men en tuff stigning och i denna värmen fick vi fylla på vattenflaskan ofta. Jag kände mig som en hobbit i detta landskap. Hade passat att filma Sagan om ringen här. Eller så var jag Julie Andrews i Sound of Music. Helt otroliga vyer.

När vi kom fram bytte vi om till badkläder och visst, vi doppade oss men det var ingen lång stund och det var inte många simtag i det 10-gradiga vattnet (tror inte ens det var så varmt?.). Mackan och kaffet smakade gudomligt efteråt och i den stekheta solen blev vi åter varma. För det är varmt. 23 grader och inte ett moln.

Fattar knappt vilken tur vi har haft med vädret. Hur kan man pricka tre dagar med så vackert väder? Fri sikt och sol. De två underställen jag packade ned är oanvända, mitt fina set med vandrarbyxa och jacka har varit för varmt. Men det kan växla snabbt så jag har släpat runt på det varje dag.

Nu är det vila som gäller fram till kvällens middag. Perfekt kul dag! Trött och nöjd.

En bild sent igår, efter middagens måltid. Ljuset är länge här.

Snabbt upp!

Jodå, han badade oxå!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards