Alla inlägg den 6 juli 2021

Av Sofia - 6 juli 2021 18:14

Ikväll bänkar jag mig framför Allsång på Skansen. Precis som Sommar i P1 (sommarpratarna) är det verkligen sommar när Allsång pågår. Bra artister och härliga låtar och ja, naturligtvis sjunger jag med i allsångerna. Vissa artister ser man ju fram emot lite extra. Kvällens program bjuder på Uno Svenningsson vilket är en favorit. Ända sedan han tillsammans med Freda? slog igenom. Han har en mycket speciell röst och jag har alltid gillat soundet.

Det är med stor glädje jag inväntar augusti och en konsert på Ribbingsnäs med just honom och några andra (bl a Rigmor Gustavsson). Den skulle ägt rum dagen efter Davids student förra året i juni men så kom pandemin i vägen. Den blev flyttad till juni i år och sedan augusti. Nu får vi hoppas att inte delta-varianten av Covid 19 sätter stopp för eventet. Unos senaste låt ?Fickorna fulla av sand? har jag i min låtlista och den är awesome.

Dagen har oxå varit awesome. Är klar med junis uppföljning och det är extremt skönt att vara just det innan man går på ledighet. I morgon blir därmed en lugnare dag, kan ägna mig åt upprensning av diverse som lagts på hög och tänkt - det där tar jag när jag får tid?

Å stort grattis min bror Anders och Lotta som firar 30-årig bröllopsdag idag. Minns den där dan som igår. Hett som bara den, säkert över 30 grader. Ja tänk att få fira det. Få förunnat, hm?.

Ha en fortsatt fin kväll!


Grattis Anders o Lotta till pärlbröllop!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards