Alla inlägg den 15 juli 2021

Av Sofia - 15 juli 2021 19:11

Jag har sagt det många gånger. Jag har skrivit det ett antal gånger. Efter denna vinter som varade långt in i maj skulle jag ALDRIG klaga på värmen. Men, det sägs att en positiv egenskap är att kunna ändra sig. Så idag gnäller jag lite. Kan ha att göra med att man ska hinna med att vara nyttig. Det är en sak att ligga på stranden växelvis som man doppar sig. Att till exempel tvätta altanens räcke tar på krafterna i solen. Fick ordning på fyra sektioner vilket tog tre timmar?. Dock blir resultatet så enormt bra så man blir ju sporrad att fortsätta vilket jag gjorde och blev helt slut.

Drack vatten, hade keps och sprutade då och då vatten på mig med vattenslangen, när jag ändå skulle spola bort den uppborstade smutsen. Kanske därför jag orkade hålla på så länge. Bikarbonat, såpa och varmt vatten - bästa tralltvätten. När räcket torkar ser det nästan ut som det nya virket vi köpt in till utbyggnaden av altanen. Fantastiskt. Det värsta är att det finns 12 sektioner till plus golvet då. Men till golvet har vi köpt en maskin som gör just den sysslan - oxå med ett fantastiskt resultat.

Sedan har vi badat, badat och badat. Jag har jobbat en stund, fixat fakturor och kollat mejl. Somnade en stund i soffan i skuggan. Behövligt.

Nu är det svampmacka som gäller och ytterligare ett bad. Såklart.

Gårdagskvällen var ljuvlig. Tog cyklarna till stan och kollade in Musik i Hembygdsparken. Nässjös egen duktige unge trubadur Daniel Undfors underhöll med skön sång och gitarr. Fantastiskt bra röst och ett mycket fint program. Härliga låtar och man kan ju inte låta bli att sjunga med. Åskans muller kom inte närmare och det fina regnet upphörde.

Vi avslutade kvällen med att dela på en pizza i ett ganska folktomt Nässjö innan vi cyklade hemåt.

Tvättad sektion

Otvättad sektion

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards