Alla inlägg den 7 juli 2021

Av Sofia - 7 juli 2021 19:42

Det där ordet? Semester! Innebär ledigt länge. I och för sig brukar länge kännas som vips över slut fort men den dagen man faktiskt går på sin semester - då är känslan länge.

I år dock infann sig inte riktigt den där euforiska känslan. Kan bero på att man har suttit hemma och jobbat sedan i november. Det kan bero på att jag har svårt för att släppa kontrollen. Det kan bero på att jag måste kolla några grejer inmorgon oxå vilket iofs har att göra med kontrollen i anledningen före. Semester har man varje år och historien upprepar sig varje år. Folk måste lägga ersättare om de inte själva tar hand om sina fakturor under sommaren. Å det kommer folk på i sista stund och i sämsta fall (som idag) när man redan gått på ledighet. Betalningspåminnelser är aldrig bra och i värsta fall kanske inte nåt kök får sin leverans av livsmedel när det gäller e-handel.

Men ikväll känns det ändå härligt att trots att jag ska kolla datorn nån gång per vecka ha en lång ledighet. Pratade med en kollega i eftermiddags som ska vara ledig och jobba växelvis och dessutom ska ta posten och ärendehanteringen när ordinarie personal har semester. Det beundrar jag rejält.

Ha en forsatta go kväll! Å HEJA Danmark!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards