Alla inlägg den 31 december 2014

Av Sofia - 31 december 2014 15:16

Sista inlägget detta året. Jag vill börja med att tacka er alla underbarar läsare. Tills största del skriver jag för min egen skull men jag måste ju erkänna att det är otroligt roligt att så många läser mina tankar och mina dagar. Ni är en växande skara och jag gläds med detta. Alla era fina och värmade kommentarer är alltid lika roligt. Att ha sitt liv samlat i en elektroniskt sparad dagbok var ju meningen från början, då jag en gång 2009 startade min blogg. Sedan har det bara rullat på.


Livet är upp och ned, sorg och glädje. Bloggen speglar ju det i mångt och mycket. Detta år som snart snart har passerat är inget undantag. Det var en tung och jobbig början. Ett svårt uppbrott då hela tillvaron rämnade. På något underligt vis är man ändå starkare än man tror och jag måste nog tillstå att vi har hanterat detta på bästa sätt. Barnen tar alltid skada när föräldrar går skilda vägar men då gäller det att göra det så smärtfritt som möjligt. Jag hoppas och tror att det blev så, är så.


Jag ser fram emot ett nytt år. Nytt hus. Nya utmaningar. Nya känslor i en ny relation. Omtumlande och rosenrött blandas med saknad och mycket måsten. På bordet ligger kallelse till utbildningar som förtroendevald, dels rent allmänt men även utbildning/introduktion för Barn- och utbildningsnämnden. Jag ser verkligen fram emot detta uppdrag och jag lovar att göra mitt bästa. Bävar stundom för vad jag gett mig in i. Jag går alltid in till 110% i nya saker och mitt "vanliga" jobb ska ju oxå skötas.


I kväll kommer mina bästa vänner hit. Susanne och P-A med barn och min kollega Pelle med tjej. På 88 kvadrat ska vi, 6 vuxna och 6 barn sjunga ut det gamla året och sjunga in det nya. Så OM ni gäster läser detta innan ni kommer hit, plugga på om Tiësto, Rihanna, Darin och vad de har gjort för låtar.... Musiktävling med fina priser. För övrigt har vi knytis. Jonas står till största delen för varmrätten och jag hjälper till med resten. Förrätt och efterrätt har gästerna med sig. Spännande!!!


Ha ett underbart slut på 2014 och en fin början på 2015. Å ta det lugnt med % ikväll så ni är pigga i morgon - årets första dag!!!


 

Välkommen till Nyårsfest 2014

 

Nyårsdukning

 

Barnen har gjort placeringskorten

 

Köttet är förberett. Vilt och galet!!!

 

Snart klara!!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards