Alla inlägg den 18 oktober 2020

Av Sofia - 18 oktober 2020 16:11

Rensa ut tomatplantorna från växthuset och städa det lilla glashuset. Check. De sista nu gröna tomaterna hämtade jag in igår och syltade. Under nattens sociala flöde har jag dock fått ett par bra tips hur jag kunde gjort istället (för att mogna dem) men de syltade inlagda gröna blev ofantligt goda. Nästa år ska det bara odlas små kvisttomater. Varenda en har varit en dröm att äta. De stora var ingen bra sort, lite mjöliga i smaken.

Nu ligger tomatplantorna i komposten och jag har sopat rent och snyggt i växthuset. Nu får det agera förråd till de mindre möblemangen av trädgårdsmöbler.

Det har varit en fantastisk helg med tanke på vädret. Å full rulle. Besök från Stenungsund. Lilla Elise växer då det knakar och hon förstår och är med. Tiden går fort!!!!!

En go löparrunda igår och en härlig promenad idag medi gula och röda löv mot klarblå himmel. Ljuvlig boost inför en ny arbetsvecka.

Ha en fortsatt fin söndag!

Gårdagens morgon - första frostnatten. Spegelblankt

Morfar och Elise

Det är roligt att traska

Mums - syltade gröna tomater

Underbara oktoberväder

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards