Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Sofia - 10 oktober 2020 19:06

En lördag med projekt. Vårt projekt men Jonas får utföra. Jodå, jag har ringt till glasmästaren o vi har diskuterat mått och tillvägagångssätt men resten av förberedelserna har jag ingen kunskap om.

Vi har en lucka i golvet. En torr och fin källare där man kan ha många burkar med lingonsylt, potatis och framförallt VIN. Nu ska träluckan bli en glaslucka och utrymmet mer tillgängligt. Jag ser bilden framför mig - en snygg belysning som lyser upp några flaskor. Men att komma dit.... Det har varit trögt. Själva nedgången måste göras större. Själva källaren måste tätas till och stegen ned måste göras om till mer en trapp. Idag har Jonas hållit på hela dagen och nu är mycket gjort. De förra ägarna flytspacklade golvet och Jonas ställde frågan (eller pratade med sig själv) hur han löser det. Jag kliar mig lite i huvudet och svarar ?inget? för jag har absolut ingen kunskap om hur man sågar en rak kant i ett golv som är flytspacklat under parketten eller tarketten eller vad det nu är.

För att inte få fler obegripliga frågor roade jag mig med att gå till Willys och köpa ingredienser till kvällens kycklingwok, byta och tvätta sängkläder, fylla på vedstället med tre banankartonger ved (från pappa) och spela gitarr. Sedan hackade jag allt och stekte till middagen. I förhållande till vad det tar i tid att äta tar det lång tid att hacka, riva o steka. Men gott blev det!!

Smakade av de få äpplen vi har fått på träden vi planterade förra hösten. Trodde inte det skulle bli några att skörda. Goda!!!

Brasa på och solnedgången bevittnats. Snart mörkt och klockan är tjugo i sju. Höst!


https://youtu.be/CM0TD2iK9tI

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards