Alla inlägg den 21 oktober 2020

Av Sofia - 21 oktober 2020 19:09

Idag tog jag första dosen av vaccinet TBE. Hinner nog med tre av fyra sprutor innan nästa fästingsäsong. Kändes mycket bra att betala de 430 kr och veta att jag är skyddad. En billig livförsäkring. Hade säkert fyra-fem små hemskingar som ville livnära sig på mig i somras och en utav dem gav mig borrelia.

Tänkte där o då när jag skulle tillbaka till jobbet - tänk om det hade varit en dos mot Corona. Nu verkar smittan öka och det känns allt annat än bra. Folk som har haft Covid 19 har fått det igen. Jag längtar efter ett vaccin och ett bra vaccin.

Nu har jag framför brasan plöjt och skummat igenom alla ärende till morgondagens kommunfullmäktige. Fick med kort varsel rycka in som ersättare under morgondagens möte. 28 ärende och det lär bli en lång kväll! Många ärende har jag redan läst i mitt jobb. Uppföljning ekonomi efter augusti är ett exempel. Dessutom har ytterligare en ekonomisk uppföljning hunnits med. Efter september. Men det tar ett tag innan allt har tuggat sig igenom den demokratiska processen.

Budgetarbetet har startat och det känns lite som dagens citat från Herregud & Co. ?Man kan välja att slänga in handduken eller så torkar man svetten i pannan med den?. Jag torkar!

Jag torkar!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards