Alla inlägg den 6 oktober 2020

Av Sofia - 6 oktober 2020 19:08

Jag skrev om det i lördags. Att Nässjö IF vann hemma mot Jönköping. Det var glädje i sig. Att det var Davids premiärmatch som målvakt i A-laget o att han dessutom gjorde en bra prestation är såklart ännu mer glädje. Nu var vi på resande fot och hade inte kunnat titta ändå men såhär i Coronatider är det så tråkigt att inte kunna gå och titta som vanligt.

Då fick jag (lite sent) reda på att man kan titta genom appen Bandyplay. Igår tittade jag på första halvlek och idag på resten - i mobilen. Fantastiskt skarp bild och dessutom med mycket bra kommentatorer. Perfekt för mig som inte är hundra insatt i alla regler. Man lär sig samtidigt. Jag borde verkligen kunna (som han bredvid mig sa...) då det blivit några matcher genom åren men det kan jag inte.

Perfekt att titta i efterhand - man behöver inte vara så nervös. För det ÄR nervöst att vara målvaktsförälder. Har sett många straffar i vantarna.
Å jag swishade inträdessumman om nån nu undrade. Att få in lite pengar är såklart jätteviktigt nu när inte all publik få komma in plus att intäkter för korv och kaffe går om intet.

Det blir fler matcher via appen. Det finns ytterligare en fördel. Man slipper frysa. Även om just det blivit bättre med åren är det kallt i ishallen.

Kan nog tänka mig att titta repris - just på straffen som David räddade. Grym känsla!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards