Alla inlägg den 16 oktober 2020

Av Sofia - 16 oktober 2020 18:27

Fredag och arbetsveckan är slut för denna gång. Det har varit en bra vecka. När man känner att många av arbetsuppgifter ändå blir gjorda, att ha lite flow - det är en go känsla. Att ha gjort dragningen gällande ekonomin på månadens nämnd är alltid lite som att sticka hål på en ballong. Det tar på krafterna även om jag idag inte alls är lika obekväm med uppgiften som förra året - när jag var ny. Nu känns det mer som en adrenalinkick jag vill ha. Märkligt det där...

Nu är jag inte längre orolig för kluriga frågor från politikerna. Jag är trygg med mina siffror och vet vad som står bakom dem. Det är ändå en lättnad när man är färdigpratad. Att prata inför folk är helt klart något man kan lära sig. Spannet är stort - för en del är det helt naturligt och vissa älskar det. Andra vägrar och jag har skrivit det många gånger. Att sjunga inför en fullsatt kyrka eller sal är ingen big deal för mig, men att ställa mig upp i kommunfullmäktige och snacka på - det ÄR inte min grej. Även om jag tycker mycket och har åsikter. Man får bara acceptera att vi är olika. Jag vet inte heller om jag skulle bli lyckligare av att just predika i olika frågor i KF. Men jag kan helt klart beundra de som gör det.

Nu är det kväll. Har läst tidningen från Linden. Vårt kommunala bostadsbolag. Trevlig läsning och den andas verkligen framtidstro och goodwill Nässjö. Minns min första lägenhet som jag och min dåvarande sambo hyrde av just Lindén. En jättefin lägenhet i Tellus i Handskeryd. År 1990. Trivdes så bra där. Det har under åren blivit några hyreskontrakt just med Linden. Har bara positiva upplevelser av den hyresvärden. Trygghet. Idag när jag gick hem från jobbet till Solbacka gick jag förbi de nya lägenheterna i kvarteret Blombergs. Så fint det blev. Lyxigt! Förändrade stadsbilden till det bättre. Stolt att vara Nässjöbo helt enkelt.

Go kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards