Alla inlägg den 3 oktober 2020

Av Sofia - 3 oktober 2020 17:56

Sovmorgon och lördagstidning, kokt ägg och starkt kaffe. Det är så lördag! Det är så helg. Efterföljdes av löparrunda på dryga milen i duggregn.

Sedan tog jag på mig nya kläder. Ett par nya fritidsbyxor och tillhörande jacka som kom för ett par veckor sedan. Jonas har frågat ett par ggr varför jag aldrig tar på mig dem när vi ska ut och gå! Ja, jag har det i mig. Jag vill spara... Korkat men jag har nog alltid varit sån - köper jag ett par nya jeans så använder jag de gamla ändå för ha de nya lite på lager. Löjligt!

Sedan åkte vi till Öjaby Herrgård. En av de platser vi kunde nyttja som fri övernattningen med middagspaket för att jag gick med i Miljonlotteriet i våras. När vi kom fram tog vi oss till Dragåsens naturreservat - en vacker ås som en smal udde ut i Helgasjön. Mulet väder men vi slapp regn. Det var ingen mastodontpromenad de nya kläderna fick testas på. C a två km men ack så sköna kläder. Det kommer bli fler vandringsäventyr med dessa plagg. Lite svårare, mycket längre.

Å just idag - när vi prickat in denna helg skulle David få stå sin första hela A-lagsmatch för NIF. Följde matchen från hotellrummet via webben. Å som han stod i målet. Han blev matchens stjärna och det blev VINST med 4-2 mot Jönköping. Stolt och glad mamma! Grattis NIF och grattis DAVID!!

Nu väntar en fyra-rätters-middag. Efter en fransk hotdog på macken i Vrigstad till lunch ska det bli såååå gott!!

Go kväll till er alla!!!

Stolt och glad mor!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards