Alla inlägg den 4 oktober 2020

Av Sofia - 4 oktober 2020 16:52

Gårdagens middag på Öjaby Gerrgård var sååå god. Fyra rätter helt i min smak. Halstrad lax med dragonsås o potatispuré var toppen till varmrätt. Lagom stora portioner oxå. Man vill inte bli övermätt.

Efter en riktigt god hotellfrukost gick vi en morgonpromenad. Roligt att gå omkring och titta på hus på en plats man aldrig besökt.

Mot alla odds fick jag med mig manen till Samarkand. Saknade ett ansiktsspray med C-vitamin från Bodyshop vilket jag är beroende av. Bara det är en anledning att åka dit även om Jonas inte riktigt kan förstå det. Men jag bjöd honom på bulle o kaffe på Espresso house dagen till ära. Klart man ska fira kanelbullen!

Å på hemvägen ligger Lammhult väldigt strategiskt med sina fina möbelbutiker. Har aldrig varit på Norrgavel så det blev ett besök. Prislappar som lite får en att tappa andan. Hela butiken andas design och genuint fint tillverkade möbler. Vi köpte en ny dörrmatta. Men vi ?tittade? även på ett soffbord för bara 17 000 kr.... Vi gick en runda på Svenssons i Lammhult oxå. Tjusig inredning och fina grejor.

På hemvägen köpte vi vitlök och ägg av Ronnie och Marie i Hattsjöhult. Vi ska testa att odla själva och fick bästa tipsen av proffsen. Äggen hemma var slut så vi fyllde på. Vill knappt äta upp dem. De har så många olika roliga hönor så äggen har diverse pastellfärger. Gröna, rosa... Köpte fyra vaktelägg - har aldrig ätit. Premiär ikväll!

Helgen är snart slut. Elden sprakar i kamin, regnet öser ned. Frid!!

Gott!

Ägg i pastellfärger

Man blir nog inte så mätt men vakteläggen är säkert goda!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards