Alla inlägg den 6 juli 2020

Av Sofia - 6 juli 2020 19:04

Vad gör man när semestervädret är absolut sämsta tänkbara - jo, man tar en tur med bilen och handlar. Ett besök vi har tänkt att göra heja våren men tid och prioritering har varit på annat håll. Efter en promenad med regnkläder på åkte vi iväg.

Måste säga att det var en upplevelse att se detta ställe mitt ute i skogen. En butik som hade typ allt. Jakt, fiske, grill, cyklar, båtar och en elmotor till båten som blev vår. Känns så trevligt att skippa bensinen på Spexhultasjön. Dessutom kan man prata med varandra när man åker ut på böljan den blå.

När vi åkte hem tog vi vägen genom Bäckseda, en fika på Stjärnan o en titt på Växtkraft - en mycket roligare affär än Bengtssons om jag får skriva. En grön vattenkanna i plåt blir både praktiskt och snyggti växthuset. Å lite ny lavendel.

Grattis idag oxå till min kusin Tidde som fyller 50 år. Vi lekte mycket och ofta när vi var små. Jag har speciellt minnen från hans grävmaskin i sandlådan som jag gillade så. Önskade mig hett en sådan.

Ha en fin kväll o blås inte bort!!

Vattenkanna - så fin

Lavendel som nästan blåser bort

Å stort grattis Mattias ?Tidde? Holm som fyller 50 i dag. Detta kort togs när vi var 6 år. Tullan o Tidde

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards