Alla inlägg den 30 juli 2020

Av Sofia - 30 juli 2020 18:20

Denna dag gjorde vi till en städ- och fixardag. Jag hade vissa mål på semestern, uppgifter som man inte gör så ofta. Allt har blivit infriat förutom att klistra in kort. Dock har jag hämtat ut dem och sorterat upp dem - en bra bit på väg.

Idag skulle Jonas ta andra dosen TBE-vaccin kl nio så dagen startade tidigare än vanligt. Jag tog en morgonpromenad och den slutade glädjande nog med 6 km löpning av 13. Just löpning har jag inte varit flitig med under semestern men det har varit många steg, varje dag. Gott att konditionen är med ändå.

Vi åkte till gårdsbutiken i Gamlarp o köpte ägg. Lovade mig själv att alltid köpa ägg där i fortsättningen - sån skillnad på smaken. Smidigt var det oxå - hämta det man ville o swisha.

Åkte förbi Jem & Fix o köpte hyllor till garaget för att få mer space i förrådet - det blev jättebra. Å så köpte jag de stolar som jag hela sommaren har gått tittart på. Passar perfekt utanför Attefallshuset och de är så sköna att sitta i. Det bästa är att man behöver inget bord. Man når, boken, tidningen, ölen eller kaffekoppen när den aktuella attiraljen står på marken bredvid. Hoppas på en varm augusti så vi kan nyttja dem.

Igår när vi åkte hem från Skåne lyssnade vi på Björn Natthiko Lindeblads sommarprat. Inget upplyftande men berörande. Han har fått diagnosen ALS och pratade mycket om detta. Jag är så förundrad över hans glädje och tacksamhet till livet. Ingen bitterhet. Orden jag särskilt kommer ihåg - det är ingen som har lovat dig ett långt liv. Han var inte arg eller bitter på ödet eller Gud. Vissa blad faller från trädet gula och vissna, andra blad faller från trädet helt gröna.

Jag vill inte falla ifrån grön men om så skulle vara fallet önskar jag att jag hade ett uns av Björns inställning.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards