Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Sofia - 15 juli 2020 20:20

Nu kan jag titulera mig aktieägare. Det var väl typ 30 år sedan jag köpte HM-aktier och det var mest på kul. Jag var intresserad av mode och kläder. Med facit i hand skulle jag inte sålt dem.... men så är det med värdepapper. Risker. Nu är det frågan om mina aktier i Nässjö IF kommer stiga i värde för det är sådana jag köpt. De bildar aktiebolag och behöver sälja 445 st före 31 aug. Nu ska jag väl ärligt erkänna att jag inte köpt lika stort antal om inte David tillhört A-laget men en hade jag ändå köpt. Att som förälder på något sätt kunna ge tillbaka till klubben, det känns bra. David har delvis blivit uppfostrad av bandyn. Han har haft sysselsättning och haft kul, utvecklats och fått känna laganda. Att han sedan har velat fortsätta att spela är oerhört kul och en stor bonus.

Nu hoppas jag att alla de där aktierna blir sålda så det går vägen. Får jag tillbaka pengarna har det inte gått i lås. Å det vill jag inte. Någon stor sponsor behövs och att de köper lite fler... Good luck! Tänk att man är delägare i ett bandylag - känns stort!

Igår gick vi till Nässjö och åt god italiensk pizza på esplanaden. Tunn, tunn botten o fluffiga kanter. Så gott! Dessförinnan fiskade vi i tre timmar i 14 graders temperatur. Det är kallt trots underställ. Inte ett enda napp. Elmotorn gick bra och tyst hursomhelst.

Idag har jag tagit mer ansvar än jag borde, var o jobbade en stund. Alltså - jag har svårt för att släppa kontrollen. Å andra sidan - det regnade och det är trevligt att se lite kollegor (de få som är på plats).

Ha en fortsatt go kväll!!

God pizza

Liten...

...blir stor

Tidigare i år

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards