Alla inlägg den 10 juli 2020

Av Sofia - 10 juli 2020 19:23

Har idag besökt vår fina tennisbana i Solbacka förvaltats gången sedan vi kom hit. Så kul. Det är typ sju år sedan jag spelade men slagen satt som de skulle. Det lät som om jag var duktig, det är jag inte. Men jag blir glad om jag får över bollen över nätet och även får bollen innanför linjen. Så många timmar som jag har stått och slagit emot ladugårdsväggen i Norra Sandsjö när jag bodde hemma. Tröttnade aldrig!! Å ibland hände det att min bror Anders tog med mig till banorna vid Nävelsjö bygdegård. Magiskt kul.

Sist jag spelade ordentligt var på Gotland (tror stället vi hyrde stugor på, hette Västergarn). Spelade med P-A som spelat en del i Bodafors vilket var ett litet tennismecka med Bragd-Birger och allt. Jag minns att han var superduktug och spelade på ett ställe och jag sprang som en hare fram och tillbaka.

Det blir hursomhelst fler besök på vår tennisbana. Riktigt kul.

Gårdagens kväll med mor o far - mycket mysigt och gott. Jonas fick plantor Rehum Rabarberum av mor och far. Vår gamla rabarberplanta dog. Nytt försök!

Idag var vi servat Stellas moppe i Eksjö. Ett besök på Bringners var naturligtvis givet samt en fika på Priness. Hemestra!

Nu strilar regnet ned och gasolen tog slut. Tur att man har ugn.

Ha en fortsatt fin semester!

Mor o far får komma ut o lufta sig lite

Den posen - liknar mest balett....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards