Alla inlägg den 23 juli 2020

Av Sofia - 23 juli 2020 18:03

Jag skrev om det för någon eller några veckor sedan. Att inte hänga läpp för dåligt och ostadigt väder men nu börjar det kännas lite ledsamt. Det har inte varit dagsregn och gråmulet en hel dag men heller inte någon riktig värme på över 3 veckor.
Väldigt omväxlande med andra ord. Som idag. På dagens svamptur hade jag klätt mig alldeles för varmt. Solen sken och ingen vind.

Vi fick glädjande ihop med råge till en måltid och då kom knallen. Åskan var helt plötsligt rakt över. Då är jag inte särskilt kaxig. Inget roligt alls. Regnet kom och det blev kallt och jag var då glad för min extra skaljacka. Det kom bara en åsksmäll så ovädret var snabbt förbi.

Efter middagens pasta med KANTARELLSÅS började det blåsa upp igen. Full storm och hällregn. Efter tio minuter sken solen o alldeles vindstilla. Då tänkte vi ta en fisketur. Hann inte få på oss flytvästarna förrän regnet kom. Nu sitter vi skyddade i växthuset och känner åtminstone lite värme.

Vi får väl se om vi kommer ut på sjön idag....

Dagens ord. Kantarellerna lägger vi hursomhelst i magen. :)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards