Alla inlägg den 8 juli 2020

Av Sofia - 8 juli 2020 18:25

Eller? Man kanske får omvärdera rubriken. Nu ÄR det dåligt väder. 12 grader, regn o full storm. Den första regeln man ska lära sig i livet, dock, är att inga hänga läpp för dåligt väder. Det är som det är och det blir som det blir. Bara att gilla läget och göra det absolut bästa av det. Å det gör vi. Vi äter frukost i växthuset (ljuvlig lyx) och går promenaden på Åsen i skogen med regnkappa. Skönt!

Igår åkte Jonas, jag o Stella till Bankeryd. Skulle utnyttja mitt presentkort på Backamo och vilket härligt ställe. Så mycket fina växter och ALLT som man kunde tänka sig. Med oss hem hade vi ett fint olivträd och kruka, en ampel till växthuset och lite grönt. Sedan A6 en sväng. Säkert ett halvår sedan jag var där. Solcellslampor till ja, just det växthuset.

I går kväll var vi på grill hos min bror Pelle o Monica. På dagen 30 år sedan de gifte sig. Grymt bra jobbat. Ett härligt par som ingår i mitt liv - en förmån. Både deras barn Kristin och Lukas med respektive var hemma. Så mysigt och gott. Tyvärr tog jag inga bilder...

Onsdagkväll - tredje semesterdagen och grillen är tänd. Tårtan till Jonas kalas i morgon är på G. Det vankas 55-årshögtid. Det gäller att smyga med överraskningarna i semestertider.

Ha en fin kväll!!

Frukost i det gröna

Lampor och ampel på plats i det nya huset

Mellan regnskurarna finns det sol och blommor

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards